Atunci cand cautarea vocala a fost introdusa pentru prima data in 2010, un utilizator trebuia sa apeleze literalmente Google. Cand facea acest lucru, aparea un mesaj care ii cerea sa spuna cuvintele cheie pentru cautare. Dupa ce utilizatorul rostea cuvintele cheie, primea un link care il conducea la pagina de rezultate a cuvintelor cheie relevante. De atunci, Google a investit o cantitate considerabila de timp si bani pentru imbunatatirea abilitatilor de recunoastere a cuvintelor rostite de utilizatori.
Datorita comoditatii oferite, cautarea vocala va ramane definitiv in vietile noastre. Vanzarile de comert vocal au inregistrat o crestere exponentiala, iar tendinta va continua. Este de asteptat ca pana anul viitor, 50% din toate cautarile sa fie alimentate prin voce. Cautarea vocala este din ce in ce mai populara, deoarece este simpla si convenabila.
In 2013, Google a lansat actualizarea Hummingbird. Aceasta actualizare a schimbat complet modul in care marketerii si-au optimizat site-urile web pentru motoarele de cautare. Cea mai discutata caracteristica a acestei actualizari a fost cautarea semantica. Functia de cautare semantica se concentreaza pe intentia din spatele unei cautari, si nu doar pe cuvintele cheie. Desi aceasta a fost o veste excelenta pentru utilizatori, marketerii nu mai pot umple paginile lor web cu cuvinte cheie, si sa se astepte sa rankeze.
In schimb, algoritmii au inceput sa puna valoare in continut de inalta calitate, care sa rezolve in mod eficient interogarea utilizatorilor. Dar de ce vorbim aici despre cautarea semantica? Acest lucru se datoreaza faptului ca tehnologia de cautare semantica si de cautare vocala, merg mana in mana atunci cand vine vorba de imbunatatirea experientei utilizatorului pe Google. Intelegerea importantei din spatele intentiei cuvintelor cheie relevante de cautare, este primul pas in optimizarea cautarii vocale.
Pentru ce se foloseste cautarea vocala?
Pentru a intelege cu adevarat intentia din spatele unei interogari de cautare, este important sa intelegi mai intai unde se gasesc aplicatii de cautare vocala in viata utilizatorului tau. Conform unui studiu din 2014 realizat de Google, utilizarea cautarii vocale variaza intre diferite grupe de varsta. Iata ce a dezvaluit studiul:
Conform studiului, modelele de utilizare difera foarte mult intre adolescenti si adulti. Exista, totusi, caracteristici comune ale cautarii vocale pe care utilizatorii din toate grupele de varsta le folosesc, precum cautarea de indicatii si efectuarea de apeluri.
Deci, acum stim cum functioneaza cautarea vocala si modul in care utilizatorii folosesc tehnologia. Este timpul sa vorbim despre modul in care marketerii isi pot optimiza site-urile web pentru a profita la maxim de aceasta tehnologie.
Optimizarea site-ului web pentru cautarea vocala
Optimizarea cautarii vocale nu este o sarcina complexa. De fapt, nu iti va lua mai mult de cateva minute daca ai deja o strategie SEO in vigoare. Asadar, optimizarea pentru cautarea vocala necesita doar cateva modificari proactive la strategia ta actuala SEO.
Vrei o campanie SEO pentru cautarea vocala? Lasa-ne un mesaj aici.
Schema Markup
Toata lumea stie ca atunci cand vine vorba de SEO bun, continutul este pe primul loc. Cu toate acestea, marii marketeri stiu ca motoarele de cautare se uita la o multime de alti factori in timp ce claseaza site-urile web. Datele structurate, cunoscute si sub numele de Schema Markup, sunt un astfel de factor.
Oricine este familiarizat cu SEO iti va spune totul despre importanta datelor structurate. Prezenta in codul sursa al site-ului tau web, Schema Markup este informatia principala a site-ului, care este utilizata de crawler-urile pentru motoarele de cautare pentru a organiza si clasifica continutul.
Desi este posibil ca aceasta parte a site-ului tau sa nu fie vizibila pentru utilizatori, este importanta din punct de vedere al performantei SERP. Atunci cand un utilizator efectueaza o cautare locala, cele mai frecvente informatii de afaceri pe care le cauta sunt orele de functionare, directiile, datele de contact si adresele. Actualizeaza aceste informatii in schema Markup a site-ului tau, pentru a usura clasificarea si prezentarea acestor motoare catre utilizatorii si potentialii clienti relevanti. Pentru rezultate impresionante, este recomandabil sa creezi si sa trimiti o sitemap XML detaliata catre Google. Acest lucru va ajuta la imbunatatirea vizibilitatii site-ului tau web.
Cuvinte cheie Long-Tail
Cand un utilizator efectueaza o cautare folosind vocea, interogarea de cautare este ceva mai conversationala. Termenii de cautare conversationala folosesc rareori cuvinte cheie exacte. In schimb, folosesc cuvinte cheie Long-Tail, pe care multi marketeri le ignora adesea. Optimizarea cuvintelor cheie Long-Tail nu numai ca asigura o performanta mai buna in rezultatele cautarii bazate pe voce, dar are si alte cateva avantaje, cum ar fi:
- Cuvintele cheie Long-Tail au concurenta relativ mai mica.
- Ca urmare a concurentei scazute, oferta de clasare pe aceste cuvinte cheie este de obicei mai mica.
- Cuvintele cheie Long-Tail au performante mai bune la parametrii de cautare semantica.
- Cel mai bun mod de a intelege cum sa faci fata revolutiei de cautare semantica este sa intelegi ca oamenii nu tasteaza in acelasi fel in care vorbesc.
Optimizarea cautarilor „in apropiere” („near me”) si cautarilor locale
50% din cautarile locale se termina cu vizita la magazin intr-un interval de 24 de ore. Cand majoritatea cautarilor vocale sunt locale dupa natura, importanta optimizarii cautarii locale este esentiala.
Cand te uiti la modelele de utilizare a cautarii vocale, gasirea directiilor este una dintre cele mai comune caracteristici. Intrebarile cu termenii „in apropiere”, combinate cu „cumpara” sau „pot cumpara” au inregistrat o crestere a volumului de 500%. Recent, „in apropiere”, atunci cand a fost combinat cu „astazi / seara”, a inregistrat o crestere a volumului de 900% a cautarilor pe mobil.
Optimizarea cautarii locale va asigura ca afacerea ta este vizibila pentru utilizatorii potriviti, care sunt deja in cautarea afacerii tale.
Listele „Google My Business”
Cautarile vocale efectuate pe mobil au sanse de trei ori mai mari sa fie locale, comparativ cu cautarile bazate pe text. Asa cum am mentionat anterior, cele mai multe cautari locale sunt despre informatii ale unei afaceri.
Din acest motiv, pentru a asigura vizibilitatea utilizatorilor relevanti si a potentialilor clienti, este important sa actualizezi informatiile tale corecte despre companie, in listele de afaceri ale Google. In plus, este important sa te asiguri ca listarea ta este cat se poate de detaliata, astfel incat sa fie mai usor pentru potentialii clienti sa-ti gaseasca afacerea online.
De asemenea, este o idee excelenta sa nu te opresti doar la listarile de afaceri ale Google, si sa actualizezi informatiile – nume, adresa, numar de telefon, in toate directoarele de afaceri relevante.
Optimizeaza site-ul pentru varianta mobila
Deoarece majoritatea asistentilor vocali sunt disponibili pe dispozitive mobile, majoritatea cautarilor vocale au loc atunci cand un utilizator este in miscare. Acest lucru inseamna ca este important sa existe un site web pregatit pentru mobil. Daca ai un site WordPress, este posibil ca acesta sa fie deja optimizat pentru mobil. In oferta lui de a imbunatati experienta utilizatorului, Google ofera un instrument gratuit pe care il poti utiliza pentru a verifica cat de pregatit este site-ul tau pentru mobil.
Deoarece majoritatea cautarilor au loc in mers, inseamna, de asemenea, ca timpii de incarcare a site-ului tau web ar trebui sa fie foarte rapizi. Majoritatea timpilor de incarcare a site-ului web sunt mai mari de 2 secunde. Si fiecare intarziere de o secunda poate reduce ratele de conversie cu 7%. Doar prin imbunatatirea vitezei site-ului tau, poti depasi probabil o parte substantiala din concurenta ta. Optimizarea pentru mobil nu se limiteaza doar la aspectul site-ului tau web pe un dispozitiv mobil. Continutul trebuie, de asemenea, sa se potriveasca cu varianta mobila.
Cand un utilizator de telefonie mobila aterizeaza pe site-ul tau, este o idee buna sa-l intampini cu un videoclip care poate raspunde la cele mai frecvente intrebari. Nu uita, la fel ca site-urile web cu incarcare rapida, cele care folosesc continut vizual primesc preferinta in SERP. De asemenea, Google a lansat recent Featured Snippets video, care primeste preferinta in rezultatele cautarii vocale.
Vrei o campanie SEO pentru optimizarea mobila? Cere o oferta aici.
Optimizare pentru Featured Snippets (fragmente prezentate)
Featured Snippets este o caracteristica Google SERP avansata, care ofera utilizatorului un raspuns direct la interogarea lui. Exista mai multe avantaje ale Featured Snippets – autoritate mai buna, un trafic mai organic, depasirea competitorilor. Cu toate acestea, un beneficiu foarte important al optimizarii Featured Snippets este faptul ca, atunci cand se raspunde la cautarea vocala, dispozitivul citeste fragmentul folosit inapoi catre utilizator.
De fapt, 40,7% din toate raspunsurile la cautarea vocala provin din Featured Snippets. Desi nu exista un mod sigur de a te prezenta prin Featured Snippets, este recomandabil sa-ti optimizezi paginile pentru acest lucru.
Utilizarea strategiilor mentionate anterior, precum directionarea cuvintelor cheie de conversatie Long-Tail si crearea de continut succint care raspunde la interogarea utilizatorilor, sunt lucruri importante pe care trebuie sa le iei in considerare.
Concluzie
Cautarea vocala castiga rapid popularitate, si numai acei marketeri care se pot adapta vor putea sa culeaga beneficiile. In timp ce viitorul Cautarii vocale este inca destul de imprevizibil, cu siguranta pare luminos.
Cautarea vocala nu este „urmatorul lucru mare”, este deja aici si a devenit o parte din viata noastra de zi cu zi. Asa ca ar trebui sa modifici strategia SEO pentru a te familiariza cu Voice Search din timp.