Link building pentru magazinele online

Link-urile joaca un rol vital in SEO. Consensul general este ca acestea contribuie cu mai mult de 50% la succesul tau SEO. Link-urile interne sunt link-uri din cadrul unui site web. Cand vorbim de link building ne referim la link-uri de pe alte site-uri web, numite si link-uri externe.

In cadrul SEO, cele mai multe site-uri de comert electronic se lupta cel mai mult cu crearea de linkuri, deoarece este un aspect pe care nu il pot controla pe deplin. Cu toate acestea, crearea de link-uri nu trebuie sa fie atat de dificila. Ca toate aspectele legate de SEO, este nevoie de o strategie buna si de munca asidua.

Dupa ce ai citit acest articol, vei sti cum sa abordezi construirea de link-uri pentru site-ul tau de comert electronic. Te vom lasa cu cateva unghiuri interesante de construire a linkurilor care functioneaza in aproape orice nisa.

Link building explicat

Crearea de link-uri este procesul prin care alte site-uri web se leaga la site-ul tau. Toate linkurile sunt numarate ca voturi pentru site-urile web, transmitand autoritate, relevanta si incredere.

Autoritate

Autoritatea joaca un rol major in SEO. Exista trei tipuri de autoritate:

  • Autoritatea domeniului: ia in considerare toate link-urile catre domeniu.
  • Autoritatea paginii: ia in considerare doar link-urile catre pagina in cauza.
  • Link Authority: este despre autoritatea pe care o transmite un link de la pagina A la pagina B.

Cu cat autoritatea este mai mare, cu atat mai bine. De exemplu, primirea unui link de la un site cu autoritate foarte mare este visul oricarui specialist SEO.

Relevanta

Un link relevant este un link catre o pagina, provenit dintr-un site legat de subiect. Daca vinzi televizoare, este ideal sa primesti un link de la o postare pe un blog care vorbeste despre cele mai bune televizoare pe care sa vizionezi Netflix, de exemplu. Ulterior, relevanta link-urilor influenteaza relevanta subiectului site-ului tau.

Incredere

Gradul de incredere este acordat in functie de increderea pe care o au motoarele de cautare in site-ul tau. Cu cat mai mare, cu atat mai bine. Increderea se castiga prin varsta, respectand regulile Google si obtinand link-uri de la site-uri web de incredere. Un bun exemplu de site web de incredere este un ziar.

Continua sa construiesti link-uri de incredere intr-un mod etic si ofera-le vizitatorilor si clientilor ceea ce cauta. Increderea va veni in mod natural.

Construirea de link-uri cu impact

Link-urile transmit autoritate, relevanta si incredere. La ce altceva ar trebui sa fii atent? Acestea sunt celelalte proprietati ale legaturilor care conteaza:

  • Originea linkului si linkul tinta
  • Text ancorat
  • Atributul Nofollow

Originea linkului si linkul tinta

Cand vorbim despre originea linkului, ne referim la pagina pe care este plasat un link. Sa presupunem ca vrei sa conectezi pagina ta de pornire la pagina ta „Despre noi” - originea linkului este pagina de pornire. Link-ul tinta este pagina „Despre noi”.

In mod ideal, originea si destinatia linkului au acelasi subiect. Este important sa ai linkuri catre pagina de pornire, deoarece poti canaliza autoritatea paginii de pornire catre alte pagini de pe site-ul tau. Daca doresti sa fii clasat cu alte pagini decat pagina de pornire in nise competitive, este esential sa ai link-uri catre aceste pagini. Link-urile catre alte pagini decat pagina principala se numesc „deeplink-uri”.

Text ancora

Textul ancora este partea pe care se poate face clic a linkului, de obicei subliniat si albastru.

In mod ideal, textul ancora contine cuvinte cheie pentru care doresti ca site-ul tau sa fie clasat. Numim acest lucru „text ancora cu potrivire exacta”. Totusi, nu exagera, daca ai prea multe link-uri cu text ancora cu potrivire exacta, poate emite un semnal catre motoarele de cautare ca incerci sa folosesti sistemul si poate duce la o penalizare. Este important ca textul ancora sa varieze si sa arate natural.

Atributul Nofollow

Cand un link are atributul nofollow, nu se transfera autoritatea link-ului. Este normal ca site-urile web sa aiba link-uri cu atributul nofollow. In plus, link-urile care poarta atributul nofollow nu sunt inutile. Link-urile Wikipedia nu sunt urmate, dar inca au relevanta, incredere si o anumita autoritate pentru linkuri.

Pastrarea profilului de link-uri natural

Toate linkurile catre site-ul tau, impreuna, formeaza asa-numitul „profil de link-uri” al site-ului. Aceasta este practic amprenta site-ului tau cand vine vorba de link-uri. Este important ca profilul tau de link sa fie „natural” si sa nu iasa in evidenta intr-un mod negativ.

Dar ce este natural si ce nu? Asta depinde de industria in care te afli. In unele industrii este normal sa existe o multime de link-uri cu text de ancorare cu potrivire exacta. Inainte de a intensifica jocul de construire a linkurilor, este important sa-ti faci o idee despre cum arata peisajul competitiv. Asta defineste ce poti si ce nu poti face.

Analizeaza profilurile de link-uri ale primilor 10 concurenti pentru a obtine o idee despre ceea ce este considerat „normal” in industria ta.

9 tactici de construire a linkurilor

In acest moment, s-ar putea sa te intrebi „Cum voi convinge oamenii sa creeze un link catre site-ul meu? Ce este atat de special la site-ul meu?”. Exista mai multe motive pentru care tu poti obtine acele linkuri iar concurentii tai nu:

  • Nu ti-e frica sa iesi in afara zonei tale de confort si sa le ceri oamenilor sa faca legatura cu tine.
  • Ai o strategie solida pe care o urmezi.

Crearea de link-uri pentru un site de comert electronic inseamna sa te pui in situatia de a obtine link-uri. Cu exceptia cazului in care vinzi produse extrem de inovatoare sau provocatoare, nu vei primi multe link-uri catre categoriile si paginile tale de produse. Trebuie sa gasesti o solutie pentru a te asigura ca autoritatea, relevanta si increderea categoriei si a paginilor de produse cresc.

Aici intervin aceste 9 strategii simple, dar extrem de eficiente, de construire a legaturilor:

  1. Creeaza o sectiune de blog
  2. Creeaza o sectiune de intrebari frecvente
  3. Creeaza o sectiune de dictionar
  4. Creeaza o sectiune de manuale
  5. Adreseaza-te partenerilor
  6. Fa donatii
  7. Obtine credit pentru imaginile care sunt folosite de altii
  8. Gasesti mentiuni fara linkuri ale marcii tale
  9. Broken link building

1. Creeaza o sectiune de blog

Crearea unei sectiuni de blog pe site-ul tau iti permite sa publici continut demn de link. Continutul demn de link poate fi orice subiect de stiri, informativ, in tendinte si interesant. De exemplu, daca ar fi sa creezi un infografic, acesta este un loc bun pentru a-l publica.

Este important de retinut ca publicarea de continut demn de link este doar primul pas. Urmatorul pas este sa spui lumii despre asta. Ia legatura cu liderii din industrie si spune-le despre continutul tau.

2. Creeaza o sectiune de Intrebari frecvente

Probabil ca poti nota douazeci de intrebari frecvente (FAQs) despre nisa ta chiar acum. Daca aloci cateva ore si cauti sugestii in Google, intrebarile pe care le pun oamenii pe platforme precum Quora si Yahoo! si te joci cu instrumente precum AnswerThePublic.com, vei putea veni cu peste 100 de intrebari frecvente.

Prioritizeaza-le in functie de volumul de cautare si incepe sa scrii. Clasifica intrebarile frecvente pentru a oferi vizitatorilor o modalitate usoara de a naviga in jurul lor. Pentru a avea succes, trebuie sa faci tot posibilul sa gasesti cele mai bune intrebari, cu raspunsuri complete si utile. Poti include chiar imagini, videoclipuri si link-uri care explica subiectul.

Pentru un site care vinde televizoare, este posibil sa ai, de exemplu, urmatoarele categorii de intrebari frecvente:

Montare

  • Ce televizoare pot monta pe perete?
  • Care este greutatea maxima pentru un suport de perete?
  • Cum se instaleaza un suport pentru televizor?
  • Cum instalezi un suport de perete pentru televizor pe gips carton?

Decizii

  • Care televizor are cea mai buna imagine?
  • Ce marca de televizoare este cea mai buna?
  • Ce televizor ar trebui sa cumpar?
  • Ce televizor mic sa cumpar?
  • Ce televizor este cel mai bun pentru jocuri?

Cum iti va aduce sectiunea de intrebari frecvente linkuri? Oamenilor le place sa primeasca raspunsuri rapide si complete la intrebarile lor. Daca oferi asta inseamna ca adaugi valoare. Oamenii vor fi deschisi sa-ti impartaseasca raspunsurile pe retelele sociale.

3. Creeaza un dictionar

Abordarea dictionarului este foarte asemanatoare cu intrebarile frecvente, este doar un tip de continut diferit.

Prioritizeaza termenii din dictionar in functie de volumul de cautare si incepe cu acei termeni care au cel mai mare volum de cautare. Include imagini, videoclipuri si link-uri.

4. Creeaza o sectiune de manuale

Daca vinzi produse care includ un manual, pune toate manualele online. Daca sunt pe pagini obisnuite, stii deja cum sa le optimizezi. Daca sunt fisiere PDF, retine ca le poti optimiza si pe acestea.

Crearea unei sectiuni de manuale este mai ales interesanta daca vinzi produse de nisa care nu sunt foarte comune. In acest caz, te poti astepta sa obtii destul de mult trafic organic directionat. Asigura-te ca legi paginile de manual la paginile de categorii, paginile de produse si invers: acele pagini de manual adauga valoare si te ajuta sa construiesti autoritate.

5. Adreseaza-te partenerilor

Cand vine vorba de crearea de linkuri, contactul cu organizatiile cu care ai deja o relatie este un bun inceput. Ai furnizori care ar putea fi deschisi la acest lucru? Sau sponsorizezi organizatii? Este corect sa primesti ceva credit. Chiar daca este clubul local de fotbal, probabil ca are un site web care include o pagina de sponsor.

6. Fa donatii

Organizatiile acorda adesea credit pentru donatiile pe care le faci. Verifica ce donatii ai facut si vezi daca listeaza donatorii cu linkuri. Daca o fac, asigura-te ca si site-ul tau este listat.

In industria dezvoltarii de software este foarte obisnuit sa folosesti software cu sursa deschisa. Poti oricand sa decizi sa faci o mica donatie pentru a le arata recunostinta ta si pentru a obtine un link in acest proces.

7. Obtine credit pentru imaginile care sunt folosite de altii

Cand alte site-uri web folosesc imagini de pe site-ul tau fara permisiunea ta, este corect sa ti se acorde credit printr-un link. Primul pas este sa gasesti acele site-uri web folosind functionalitatea Google de cautare inversa a imaginilor, infringement.report si TinEye.

8. Gaseste mentiuni fara link ale marcii tale

Cand intalnesti mentiuni fara link ale marcii tale (sau ale numelui tau), contacteaza proprietarul site-ului si cere-i sa includa un link.

Gasirea mentiunilor poate fi automatizata folosind un instrument precum mention.net sau Finder de mentiuni fara link de la RankTank, dar poti utiliza si o interogare avansata Google: „nume de marca” -inurl:domainname.com

9. Broken link building

Construirea de linkuri intrerupte implica cautarea unui site care face legatura catre resurse care nu mai sunt disponibile si propunerea acestora sa faca legatura cu o resursa alternativa de pe site-ul tau.

Pasul 1 este sa gasesti site-uri web care sa trimita catre pagini ale concurentilor tai care nu mai exista. Cu un instrument precum Ahrefs le poti gasi rapid.

Creeaza o prezentare generala a acestor site-uri web si creeaza resurse alternative pe propriul tau site web spre care sa te conectezi. Acum contacteaza proprietarii site-ului web: explica-le ca ai vazut ca linkul de pe site-ul lor web este intrerupt si mentioneaza ca ai o alternativa buna la care sa se conecteze.

Concluzie

Multi proprietari de site-uri de comert electronic se lupta cu crearea de linkuri. Acest lucru limiteaza succesul lor SEO, deoarece linkurile joaca un rol important in aceasta strategie de promovare.

Nu face greseala de a crede ca link building-ul este imposibil. Poti incepe imediat, folosind cele 9 tactici de construire a linkurilor pe care le-am descris in acest articol.

Alte articole

Dupa cat timp se vad rezultate in urma strategiei SEO

Cu aceasta intrebare incep majoritatea clientilor nostri atunci cand vor sa inceapa o campanie SEO. Ei bine, raspunsul scurt este ca poate dura intre 4 si 12 luni pentru a vedea imbunatatiri notabile. Dar raspunsul real este putin mai nuantat si depinde de o varietate de factori care se leaga de strategia dvs. generala de […]

Read More
E-commerce SEO: Cele mai bune practici pentru paginile out-of-stock

Gestionarea stocurilor pentru o afacere mare de comerț electronic poate fi destul de dificilă și, prin urmare, de multe ori întâlnim pagini de produse care nu mai sunt în stoc în timp ce navigăm pe site-ul unui comerciant cu amănuntul online. Când vine vorba de SEO, gestionarea paginilor de produse epuizate și aderarea la cele […]

Read More
Sfaturi SEO pentru web designeri

Un site reprezinta identitatea unui brand in mediul online si vorbeste despre credibilitatea si reputatia acestuia. Designul sau atrage vizitatori, le ofera experiente personalizate si ii transforma in clienti potentiali – dar pentru a face acest lucru, site-ul trebuie mai intai sa capteze trafic din rezultatele cautarii. O intelegere de baza a SEO pentru web design este […]

Read More
1 2 3 6
© 2020 SEO Pack . Toate drepturile rezervate.