Ghid SEO pentru site-urile de comert electronic

SEO este vital pentru site-ul tau de comert electronic daca intentionezi sa ai succes in mediul online. Sa te bazezi doar pe publicitatea PPC poate fi costisitor, iar vanzarile scad atunci cand opresti anunturile. Scopul SEO este de a face ca paginile tale web sa se claseze mai bine pe SERP (paginile cu rezultatele motorului de cautare).

SEO pentru comertul electronic va creste in mod organic vanzarile tale, afisand magazinul tau in primele rezultate pentru persoanele care cauta in mod activ produsele pe care le comercializezi. Fie ca vinzi cosmetice, jocuri de societate sau lenjerii de pat, SEO este o investitie care iti va aduce profit in viitor.

Dar de unde incepi? Care sunt cele mai bune practici? Cum concurezi impotriva gigantilor eCommerce?

Acest ghid iti va raspunde la toate aceste intrebari si nu numai. Impartit in trei sectiuni, acesta va acoperi cele mai importante aspecte ale unei campanii SEO de succes pentru comertul electronic:

  • Cuvinte cheie
  • SEO pentru pagina de produs
  • Construirea backlink-urilor

Cuvinte cheie

Alegerea cuvintelor cheie potrivite este probabil cea mai importanta parte a strategiei SEO pentru comertul electronic. Utilizatorii cauta anumite produse folosind cuvinte cheie specifice. Pentru ca acestia sa-ti gaseasca magazinul online, trebuie sa folosesti aceleasi cuvinte cheie pe care le folosesc clientii potentiali. Exista cateva lucruri importante de stiut inainte de a alege cuvintele cheie pentru paginile tale de produse:

1. Utilizeaza un instrument de cercetare a cuvintelor cheie

Cand optimizezi site-ul de comert electronic pentru motoarele de cautare, primul lucru de care ai nevoie este un instrument de cercetare a cuvintelor cheie. Acesta iti arata cuvintele cheie pe care le folosesc utilizatorii pentru a gasi produsele pe care le oferi prin intermediul magazinului tau virtual. Acest lucru te scuteste de efortul de a afla prin alte metode ce cuvinte cheie introduc oamenii.

Folosind un instrument de cuvinte cheie, poti cauta cu usurinta orice produs pe care il comercializezi. De asemenea, poti cauta cuvinte cheie conexe si orice cuvant pe care un utilizator il poate introduce intr-un motor de cautare. Acest lucru iti permite sa vezi exact cate persoane cauta acele cuvinte cheie lunar.

Acest lucru te va ajuta sa descoperi alte cuvinte populare pe care le poti adauga in lista ta de cuvinte cheie si pe care le poti utiliza pe paginile tale web.

2. Concentreaza-te pe cuvintele cheie long-tail

Cuvintele cheie long-tail au o lungime mai mare si mai specifica decat cuvintele cheie short-tail. Cuvintele cheie short-tail contin doar unul sau doua cuvinte. Va fi dificil sa te pozitionezi in topul motoarelor de cautare cu astfel de cuvinte, deoarece concurezi impotriva multor site-uri web de inalta autoritate.

Daca utilizezi cuvinte cheie long-tail, este mult mai usor sa te clasezi pe SERP datorita concurentei scazute. De exemplu, in loc de „hrana uscata”, poti utiliza „hrana uscata super premium pentru animale de companie”.

Un utilizator care foloseste cuvinte cheie long-tail are o intentie puternica de a face o achizitie. Stie exact ce cauta. Daca utilizezi aceleasi cuvinte cheie long-tail pe paginile tale web, site-ul tau va fi prezentat persoanelor care sunt gata sa cumpere produsul tau.

3. Cuvinte cheie LSI

Indexarea semantica latenta (LSI) reprezinta cuvinte care sunt legate de cuvantul cheie principal. Sa presupunem ca in urma utilizarii instrumentului de cercetare a cuvintelor cheie, gasesti un cuvant cheie long-tail pe care doresti sa-l folosesti pentru a te clasa mai bine cu o anumita pagina de produs. Vei gasi, de asemenea, cuvinte cheie conexe pe care le-ai putea folosi undeva pe pagina produsului.

Cand un motor de cautare va vedea cuvantul cheie alaturi de cuvintele cheie asociate pe pagina ta, acesta va recunoaste pagina ca fiind relevanta pentru cuvantul cheie principal. Acest lucru mareste foarte mult sansele de a te clasa pe SERP.

O modalitate de a gasi cuvinte cheie LSI este sa introduci cuvantul cheie principal intr-un motor de cautare. Cuvintele cheie si sugestiile de cautare aferente vor aparea, cel mai probabil, in partea de jos a SERP. Identifica-le pe cele relevante pentru tine si foloseste-le pe pagina produsului.

SEO pentru pagina de produs

Paginile web, in special paginile de produse, sunt locul in care implementezi cuvintele cheie pe care le-ai cercetat si selectat. Mai multe domenii diferite trebuie abordate atunci cand optimizezi paginile de produse.

1. Titlu

Titlul produsului este, fara indoiala, cea mai importanta parte a paginii tale de produs. Titlul este partea paginii web care apare cu litere mari si albastre pe pagina cu rezultatele motorului de cautare. Acest aspect este foarte important, deoarece este ceea ce va atrage oamenii sa faca clic pe site-ul tau web atunci cand apare pe SERP. Aici intervine cercetarea cuvintelor cheie.

Atunci cand alegi titluri pentru paginile de produse, este important sa le faci cat mai unice posibil. Daca ai continut duplicat sau mai multe pagini cu acelasi titlu, nu te va ajuta in optimizarea SEO.

Trebuie sa fii specific. In loc de „lenjerie”, scrie „lenjerie de pat din bumbac”. Procedand astfel, permiti motoarelor de cautare sa inteleaga mai bine ceea ce reprezinta produsul pe care il vinzi. Apoi, motoarele de cautare vor afisa paginile site-ului tau persoanelor care cauta produsele tale specifice.

O greseala obisnuita pe care o fac oamenii este aceea de a pune numele magazinului lor la inceputul titlurilor. Nu este primul lucru pe care doresc sa il vada utilizatorii, cu exceptia cazului in care l-au cautat in mod specific. Probabil ca vor trece peste site-ul tau si vor da clic pe unul care ii atrage mai mult. Nu uita sa tii cont, inainte de toate, de intentia utilizatorului atunci cand iti optimizezi paginile web.

2. URL

A doua parte a paginii produsului care trebuie optimizata este adresa URL. Altfel cunoscuta sub numele de adresa web, adresa URL a unei pagini poate fi vazuta in bara de adrese a browserului web.

O buna strategie SEO este sa incerci sa obtii o adresa URL de pagina de produs care sa se potrieasca cu titlul produsului, pe cat posibil. Din nou, adresele URL pentru fiecare dintre paginile tale ar trebui sa fie diferite intre ele si unice pentru fiecare produs.

Daca ai adrese URL care se potrivesc cu titlul produsului tau, te va ajuta in SEO, deoarece ajuta motoarele de cautare sa inteleaga exact care este produsul pe care il vinzi. Daca adresa URL si titlul sunt complet diferite, se creeaza o incertitudine si te va afecta negativ in clasarea pe SERP.

3. Meta Descriere

Meta descrierea este fragmentul scurt care poate aparea in rezultatele motorului de cautare sub titlul paginii. Poate fi editat modificand codul HTML in antetul paginii tale web. Sistemele de gestionare a continutului si unii constructori de site-uri web gratuite iti permit sa creezi meta descrieri fara a fi nevoie sa modifici codul site-ului tau.

Meta descrierile sunt o parte cruciala a SEO si este important sa creezi fragmente bune. O meta descriere bine scrisa poate atrage utilizatorii sa acceseze pagina ta, in locul paginii de deasupra de pe SERP.

Cuvintele din meta descriere vor aparea cu caractere aldine daca se potrivesc cu cuvintele cheie pe care le-a folosit cineva in cautare. Acesta este motivul pentru care este o idee buna sa incluzi cuvinte cheie legate de produsul tau in meta descriere. Daca un utilizator vede o multime de cuvinte accentuate in meta descrierea ta, nu numai ca ii va atrage atentia, dar va sti ca pagina ta va contine ceea ce cauta.

Uneori, motoarele de cautare nu vor prelua meta descrierea ta. S-ar putea sa constate ca unele cuvinte cheie sunt mai bine prezentate in descrierea produsului, pe pagina reala a produsului. Motorul de cautare va prelua un fragment din aceasta descriere pentru a fi folosit in rezultatele cautarii. Acesta este motivul pentru care este important sa aplici cele mai bune practici SEO pentru comertul electronic.

4. Descrierea produsului

Al patrulea element de care trebuie sa tii cont este descrierea produsului tau. Aici poti introduce cuvintele cheie secundare pe care nu le-ai folosit deja in titlu, adresa URL sau meta descriere. Cu aceasta descriere te poti clasa pentru termenii secundari, chiar daca nu credeai ca este posibil sa te clasezi.

Ar trebuie sa faci descrierea produsului usor digerabila pentru cititor. Nimeni nu vrea sa se confrunte cu un text imens. Daca nu este usor de citit, oamenii vor iesi de pe site si vor reveni la pagina cu rezultatele motorului de cautare pentru a accesa alt magazin online.

Aceasta actiune va creste rata de respingere. Rata de respingere este numarul de persoane care dau clic pe site-ul tau si renunta imediat la acesta. O rata ridicata de respingere va afecta negativ clasarea in motoarele de cautare, deoarece vei fi vazut ca un site fara autoritate cu care oamenii nu interactioneaza.

Pentru a crea descrieri de produse captivante, pastreaza comunicarea scurta si rapida. Limiteaza paragrafele la una sau doua propozitii. De asemenea, atunci cand afisezi anumite detalii despre produs, cum ar fi dimensiunea, materialul si culoarea, utilizeaza puncte glont. Oamenii nu vor citi un paragraf intreg pentru vedea toate aceste informatii. Punctele glont atrag privirea si sunt usor de digerat. Iata un bun exemplu mai jos:

Un pas suplimentar pe care il poti face pentru a concura impotriva site-urilor de comert electronic mai mari este listarea fiecarei optiuni sau versiuni a unui produs. De exemplu, ai tricouri de vanzare pe site. Unele magazine de comert electronic ar lista dimensiunile tricourilor ca o gama, cum ar fi XS-XL. Cu toate acestea, te poate ajuta sa afisezi toate dimensiunile individual, de ex. XS, S, M, L, XL.

Acest lucru se datoreaza faptului ca daca cineva tasteaza „tricou marimea M” in motorul de cautare, este mai probabil ca produsul tau sa fie afisat in rezultate. Este posibil ca motoarele de cautare sa aleaga pagina ta ca fiind relevanta, deoarece ai evidentiat separat acele dimensiuni.

Acestea sunt, de asemenea, cuvinte cheie long-tail, pentru ca utilizatorul are intentia unui cumparator si este mai probabil sa faci o vanzare.

Asigura-te ca actualizezi detaliile produsului in functie de sistemul tau de gestionare a stocurilor. Nu doresti sa spui ca vinzi o anumita dimensiune sau culoare a produsului daca ai stoc epuizat. Acest lucru ar putea creste rata de respingere.

Construirea backlink-urilor

Multi oameni se lupta cu link building atunci cand vine vorba de eCommerce, dar functioneaza la fel ca orice alt tip de link building. Cu cat obtii mai multe link-uri de inalta calitate catre magazinul tau, cu atat performanta SEO pentru comertul electronic se va imbunatati.

Acest lucru poate fi destul de dificil atunci cand nu ai forta de munca, bugetul sau reteaua de influenta pentru a concura cu gigantii eCommerce care domina nisa. Cu toate acestea, exista un hack de backlink simplu care te poate ajuta sa-ti imbunatatesti pozitia in motoarele de cautare.

Cea mai usoara metoda de construire a backlink-ului este sa furi cele mai bune backlink-uri ale concurentilor. Analiza backlink-ului concurentilor este una dintre cele mai puternice modalitati de a afla ce functioneaza pentru rivalii tai. De ce sa faci toata acea munca grea de a gasi noi oportunitati de construire a backlink-urilor, cand este mult mai simplu sa reproduci metodele de succes?

Poti incepe prin a aduna primele 10 rezultate de cautari organice pentru cuvantul cheie principal. Cauta doar cuvantul cheie si fa o lista cu fiecare rezultat organic pe care il gasesti.

In al doilea rand, utilizeaza un instrument de verificare a backlink-ului pentru a gasi toate backlink-urile care duc catre fiecare dintre concurentii tai. Poti gasi multe instrumente gratuite de verificare a backlink-urilor online.

In cele din urma, sorteaza-le in functie de evaluarea domeniului utilizand un verificator de evaluare / autoritate a domeniului. Acestea pot fi gasite si printr-o cautare rapida.

Ataca mai intai cele mai valoroase linkuri. Ia fiecare link, deschide-l intr-un browser si incearca sa vezi cum a primit concurentul tau aceste linkuri. Copiaza modelele si incearca sa obtii backlink-uri de la aceleasi site-uri. In cele din urma vei vedea cum creste autoritatea domeniului.

Exista multe modalitati de a crea backlink-uri de calitate catre magazinul tau, pe langa alte metode de cercetare a cuvintelor cheie si diverse strategii SEO pe pagina.

Cu toate acestea, acest ghid iti ofera cele mai importante informatii de care ai nevoie pentru a configura o campanie SEO solida pentru comertul electronic. Daca aplici corect aceste elemente fundamentale pe site-ul tau de comert electronic, pas cu pas, vei observa, fara indoiala, o imbunatatire a clasamentului SERP.

Alte articole

Dupa cat timp se vad rezultate in urma strategiei SEO

Cu aceasta intrebare incep majoritatea clientilor nostri atunci cand vor sa inceapa o campanie SEO. Ei bine, raspunsul scurt este ca poate dura intre 4 si 12 luni pentru a vedea imbunatatiri notabile. Dar raspunsul real este putin mai nuantat si depinde de o varietate de factori care se leaga de strategia dvs. generala de […]

Read More
E-commerce SEO: Cele mai bune practici pentru paginile out-of-stock

Gestionarea stocurilor pentru o afacere mare de comerț electronic poate fi destul de dificilă și, prin urmare, de multe ori întâlnim pagini de produse care nu mai sunt în stoc în timp ce navigăm pe site-ul unui comerciant cu amănuntul online. Când vine vorba de SEO, gestionarea paginilor de produse epuizate și aderarea la cele […]

Read More
Link building pentru magazinele online

Link-urile joaca un rol vital in SEO. Consensul general este ca acestea contribuie cu mai mult de 50% la succesul tau SEO. Link-urile interne sunt link-uri din cadrul unui site web. Cand vorbim de link building ne referim la link-uri de pe alte site-uri web, numite si link-uri externe. In cadrul SEO, cele mai multe […]

Read More
1 2 3 6
© 2020 SEO Pack . Toate drepturile rezervate.