Dupa cum o spune si titlul, o sa discutam despre landing page-ul care trebuie facut pentru anul acesta, din punct de vedere SEO si GEO, de black friday. Punctele despre care o sa discutam sunt urmatoarele:
Cand se lanseaza pagina de Black Friday
Pagina de black friday ar trebui sa fie online cu mult inainte de campania propriu-zisa. Google are nevoie sa stie de pagina si sa o ia in considerare pentru a primi o pozitionare cat mai favorabila atunci cand vine momentul. Recomand chiar ca pagina sa fie activa pe toata perioada anului dar sa nu fie afisata in meniu, sa fie accesibila doar atunci cand intram pe linkul direct, astfel facem ca importanta si vechimea paginii sa ramana intacte. Aceasta practica nu ne va incurca pe perioada anului pentru ca oamenii nu folosesc aceste cautari in timpul anului. Pe langa asta, in cazul in care cineva cauta pe perioada anului, putem pune produsele pe care le avem la reducere, ca sa nu avem comenzi irelevante.
Creeaza o pagina de black friday si lucreaza pe ea in fiecare an
Avand in vedere ca doar termenul „black friday 2024” a avut un volum de aproximativ 50.000 de cautari in perioada respectiva a anului, tind sa cred ca vechea metoda de a schimba anul de fiecare data va continua sa functioneze mult timp de aici inainte. Tot ce trebuie sa facem este sa updatam continutul si sa adaugam 2025 acolo unde am avut 2024, iar daca nu avem deloc, sa adaugam. Este important sa facem asta pentru ca nu numai termenul principal se leaga de acest „2025”, sunt mult mai multe combinatii de cautari relevante pe care le putem folosi in functie de profilul nostru de site. Cateva exemple de combinatii de cautari:
- Oferte black friday 2024 – 2600 de cautari
- reduceri black friday 2024 – 2200 de cautari
- televizoare black friday 2024 – 1300 de cautari
- laptopuri black friday 2024 – 2400 de cautari
- black friday jaluzele 2024 – 680 de cautari
Lista poate continua la nesfarsit, avand in vedere ca sunt extrem de multe combinatii de cautari si intre acesti termeni dati exemplu mai sus. De aici si concluzia ca anul este important.
Optimizeaza meta title si meta description pentru pagina de black friday
Meta title si meta description sunt titlul si descrierea care apar in rezultatele google si care inca pun mare accent pe cuvintele cheie folosite, asa ca, trebuie sa le alcatuim in functie de profilul nostru de site. Ca sa dam un exemplu, sa spunem ca vrem sa facem o pagina de black friday pentru biciclete, din punctul meu de vedere, meta title si meta description ar trebui sa arate astfel:
Meta title: Black friday Biciclete 2025 – brand
Meta description: Profita de reducerile si ofertele de black Friday 2025 la biciclete. „Brand” iti ofera totul pentru biciclete la preturi excelente.
Trebuie sa tinem cont de faptul ca meta title trebuie sa se incadreze intr-un maxim de 580 de pixeli iar meta description in 990, iar acest lucru putem verifica aici. Tot ce depaseste sau tot ce este mult prea scurt, are tendinta sa il faca pe google sa modifice titlul sau descrierea setate de noi si sa afiseze ce considera el ca este mai relevant. De mentionat ca in partile de meta se pot adauga si emoticoane care vor atrage atentia in rezultatele google, atat timp cat nu depasim numarul de pixeli permisi.
Partea de link ar trebui sa mimeze meta titlul paginii, in cazul nostru fiind site.ro/black-friday-biciclete-2025. Acest link reflecta, de asemenea, acele cuvinte cheie de care avem nevoie si care ne dau posibilitate de a iesi in fata atunci cand este cazul. De mentionat faptul ca atunci cand trecem la urmatorul an, partea de link va trebui updatata si redirectata 301 catre noua varianta. Din site.ro/black-friday-biciclete-2025 in site.ro/black-friday-biciclete-2026
Optimizeaza linkurile interne
Linkurile interne sunt un metric important pentru google. Acestea demonstreaza faptul ca pagina nu este „orfana” si ca ii dam indeajuns de multa atentie incat google sa inteleaga ca este o pagina importanta si ca trebuie scoasa in fata. Pentru a alcatui aceste linkuri, trebuie sa punem link de peste tot din site unde apare termenul „black friday”. In cazul in care nu apare, putem face cateva postari de blog unde sa vorbim despre asta, si putem adauga in descrierile produselor acest termen pentru a putea strange un profil cat mai sanatos de linkuri interne.
Optimizeaza continutul paginii
Continutul paginii de black friday este cheia succesului atat pentru utilizator, cat si pentru google. Ai nevoie ca acele cuvinte cheie importante care te reprezinta sa apara intr-un text reprezentativ, text care sa nu incurce utilizatorul dar care sa fie vazut de google. Pentru a nu incurca utilizatorul, recomand ca textul sa fie jos, sub produse. Cuvintele cheie prezente in acest text trebuie sa se regaseasca in diverse combinatii si trebuie sa aiba sens, iar asta inseamna ca „Black friday Biciclete 2025” devine „black friday in 2025 pentru biciclete” sau „oferte de black friday pentru biciclete in 2025” sau „promotii de black friday in 2025 pentru biciclete” – combinatiile pot fi puse in functie de nevoie si imaginatie, asta avand sens in text dar si relevanta pentru google, pentru ca el isi ia de acolo ce are nevoie pentru a ranka. Nu trebuie sa facem exces cu aceste cuvinte pentru ca riscam sa ne ducem in zona de spam.
Adauga o sectiune de intrebari si raspunsuri (relevanta Chat GPT)
Ne intereseaza sa acoperim o arie cat mai mare de cuvinte cheie, iar prin intrebarile si raspunsurile puse in pagina avem sansa sa atragem si utilizatorii din Chat GPT si alte module Ai precum Gemini sau Perplexity. Aceste module Ai au la baza informatia iar oamenii au tendinta sa le foloseasca atunci cand vor sa traga o concluzie rapida despre un subiect, in loc sa caute in mai multe rezultate google pentru gasi raspunsul de care au nevoie. Asa ca, prin intrebarile respective incercam sa acoperim aceasta informatie si sa atragem oamenii pe pagina noastra de black friday. Ca si exemple de cautari relevante pentru acestea sunt:
- Ce inseamna black friday
- Cand este black friday
- Cum este livrarea de black friday
- Ce produse sunt la black friday
- Cum alegem produsele de black friday
- Retur black friday
Acestea sunt niste exemple generale dar se pot adauga si intrebari si raspunsuri legate de produsele prezentate in pagina. Citeste aici mai multe despre asta.
Ajuta pagina cu o campanie de linkbuilding/backlinks
Avand in vedere ca pagina este evergreen, adica activa in fiecare an si pe perioada intregului an, toate backlink-urile care sunt stranse anul acesta, ne vor folosi si anul viitor. O campanie de backlinkuri ar trebui sa inceapa cu cel putin 2 luni inainte de campania propriu-zisa si sa discute in mod exclusiv despre acest subiect. De preferat ar fi sa evitam sa discutam in mod direct despre noi si brandul nostru, sa incercam sa acoperim subiectul de black friday dar sa avem si noi un link catre landingpage-ul nostru, lucru care il face pe google sa inteleaga ca site-ul repectiv ne recomanda pe noi si ca suntem importanti pentru aceasta campanie. Volumul este important si tocmai din acest motiv este nevoie ca in fiecare an sa intarim pagina cu aceste linkuri si sa aducem linkuri noi, de pe alte siteuri, de fiecare data cand incepem aceasta campanie. Vezi aici mai pe larg despre cum se face o campanie de linkbuilding.
Alte puncte importante care ar trebui bifate inainte de lansare
- Inainte de luna noiembrie, efectueaza o verificare tehnica completa: repara linkurile defecte, erorile 404 si lanturile de redirectionare si asigura-te ca pagina ta este dedicata Black Friday si respecta standardele Core Web Vitals. Problemele minore ramase nerezolvate pot costa pozitii valoroase in clasament in perioada de varf.
- Acorda atentie vitezei site-ului tau, in special paginii de destinatie Black Friday.
Plaseaza un banner fix in partea de sus a site-ului, care sa contina un link catre pagina ta Black Friday. - Asigura-te ca mentionezi toate argumentele cheie de vanzare pe pagina de destinatie dedicata Black Friday, cum ar fi informatii despre livrare, linkuri catre ghiduri de cumparare, metode de plata acceptate, livrare gratuita, cadouri la cumparare etc.
- Furnizeaza informatii speciale despre programul de lucru pentru vanzarile in magazin, daca acestea difera de programul obisnuit.
- Creeaza postari Google care promoveaza pagina ta de Black Friday.
- Fa pagina de destinatie pentru Black Friday accesibila – adauga text alternativ descriptiv, subtitrari la videoclipuri si culori cu contrast ridicat acolo unde este necesar.
- Simplifica navigarea si descoperirea produselor. Evita sa coplesesti utilizatorii cu prea multe optiuni, grupand ofertele in categorii clare si adaugand filtre.
Avand in vedere ca este un eveniment care are loc o singura data pe an, Black friday este un boom de o zi care merita multa atentie si pregatire prealabila pentru a putea beneficia de el. Ia in considerare toate punctele de mai sus si cu siguranta se va simti diferenta.
Pentru a optimiza pagina de Black Friday din punct de vedere SEO si GEO, va recomandam serviciu de One time Seo.




