Ce sunt erorile 404 in Gomag si cum le rezolvam

Salutare tuturor. Am revenit la voi cu o eroare comuna dar ignorata de majoritatea detinatorilor de site-uri ecommerce. Nu cred ca am avut proiect la care sa nu gasesc aceasta eroare, asa ca este destul de important sa aflam cum o rezolvam si de ce.

Ce este eroarea 404?

Aceasta eroare apare atunci cand o pagina din site este stearsa fara a fi redirectata catre o alta pagina din site. Este exact asa cum suna, cu toate ca pare o actiune simpla, daca acea pagina stearsa este indexata deja de google, acesta o va clasa ca fiind eroare.

Care este cauza erorilor 404?

Dupa cum spuneam si in paragraful de mai sus, este vorba de o pagina de produs, de categorie, blog sau filtru (indexabil) care, daca este stearsa din site, codul paginii respective se schimba si atat google, cat si utilizatorul inteleg ca pagina respectiva nu mai este prezenta in site.

Cum afecteaza partea de SEO?

Avand in vedere ca SEO este un puzzle imens care trebuie rezolvat piesa cu piesa, aceasta eroare face parte din puzzle si trebuie rezolvata. Avand prea multe pagini 404, la unele proiecte de ordinul miilor, scade increderea in site. Motivul? Daca pagina respectiva este indexata, este posibil sa si rankeze pentru ceva anume si atunci oferim informatii incomplete utilizatorului care ajunge acolo. In acest caz, google are tendinta sa traga in jos atat paginile care au probleme, cat si intregul proiect pentru ca nu mai reprezinta increderea cu care era el obisnuit pana atunci.

Cum rezolvam aceste erori?

Din fericire, in gomag avem un modul aliat care ne poate salva. Este modulul care se numeste Redirect 301 si in care avem doua campuri importante in care setam link-ul vechi si link-ul nou. Sa spunem ca planuim sa renuntam la un produs si acesta urmeaza sa fie sters, inainte de a face asta, avem nevoie de o pagina asemanatoare ca si continut catre care sa putem face redirectul, este vorba despre un alt produs, categoria din care face parte sau, in cel mai extrem caz, catre homepage.

Dupa ce dam click pe “Creeaza Redirectionare” vor aparea 2 campuri: Redirectioneaza URL-ul...* si Catre...*. Este destul de intuitiv, asa ca in primul camp punem linkul pe care tocmai l-am sters si in al doi-lea punem linkul catre care vrem sa facem redirectul.

Erorile 404 le putem vedea in google search console la “Pagini” iar acolo o sa avem “Nu a fost găsită (404)”, iar dupa ce dam click pe acest link o sa avem o lista cu aceste pagini pe care le putem exporta. Dupa ce reparam toate aceste erori, putem da “Valideaza Remedierea” si asteptam ca google sa revizuiasca aceste pagini.

Alte articole

Optimizarea SEO pentru pagina de produs

Indiferent ca ai un site cu piese de masini sa unul cu buchete de flori, pagina de produs este la fel de importanta pentru afacerea ta. In acest articol o sa dezvoltam cateva puncte care ar trebui sa fie prezente in pagina ta de produs si care sa faca diferenta in rezultatele din google.ro. Titlul […]

Read More
Potentianul neatins.

Am facut o analiza de cuvinte cheie pe 5 nise total diferite din eCommerce. Am facut acest lucru pentru a scoate in evidenta potentialul fiecarei nise in parte, indiferent daca sunt acestea 5 sau altele, si de a intelege mai bine de ce avem nevoie de o campanie de SEO pentru site-ul nostru. 1. Fashion […]

Read More
Ce este SEO si la ce foloseste mai exact

Pentru ca in ultima vreme am intalnit multi oameni care nu stiau exact ce este SEO si la ce foloseste, am decis sa fac mai pe scurt, dar pe intelesul tuturor, un mic ghid cu explicatii despre acest lucru. Ce este SEO? SEO este prescurtarea pentru Search Engine Optimization, care in romana se traduce prin […]

Read More
1 2 3 10
© 2020 SEO Pack . Toate drepturile rezervate.