Pentru ca in ultima vreme am intalnit multi oameni care nu stiau exact ce este SEO si la ce foloseste, am decis sa fac mai pe scurt, dar pe intelesul tuturor, un mic ghid cu explicatii despre acest lucru.
Ce este SEO?
SEO este prescurtarea pentru Search Engine Optimization, care in romana se traduce prin optimizare pentru motoarele de cautare. Practic, ajutam site-ul sa fie mai bine inteles de catre google, pentru ca el sa il rankeze cat mai sus in rezultatele acestuia. Prin metoda de optimizare de site, creste potentialul de ajunge mai usor la utilizatori si implicit la numarul mai mare de comenzi in site. A nu se confunda cu partea de PPC si alte metode de ads, SEO se ocupa doar cu rezultatele organice.
De ce este important pentru site-ul tau?
Pentru un site de ecommerce, SEO inseamna vanzari organice, lucru care echilibreaza bugetul pentru partea de ads si care are chiar potentialul de aduce mai multi clienti. Daca totul este facut asa cum trebuie, ar trebui ca un site din zona Fashion, spre exemplu, sa aiba potentialul de ajunge la un public care poate insemna de la cateva sute de mii de vizitatori unici pe luna, pana la 1 milion (sursa Semrush), aceasta nisa fiind foarte mare si cautata. Potentialii clienti difera de la o nisa la alta, insa piata este enorma si posibilitatile sunt destul de mari daca totul este fructificat si pus la punct asa cum trebuie.
SEO vs PPC
Dupa cum spuneam mai sus, sunt doua lucruri diferite, iar acele doua se impart astfel:
Ads: sunt acele pozitii din rezultatele google care au in fata lor “Sponsorizat” si care sunt pozitionate astfel prin plata unui fee celor de la google. Costul per click difera in functie de concurenta din cautarea respectiva si cine plateste mai mult, apare mai sus in primele 3 rezultate “Sponsorizate” sau in josul paginii unde mai apar o serie de alte 3 ad-uri sponzorizate. O data ce plata acestora este intrerupta, site-ul nostru nu mai apare pozitionat in grupul celor 3 mentionate mai sus.
SEO: Imediat sub acele rezultate sponsorizate, apar rezultatele organice sau naturale. Aici intervine o campanie de SEO bine facuta si face ca site-ul sau proiectul la care lucram, sa apara cat mai sus in aceste rezultate organice. Si aici este vorba de o investitie iar rezultatele nu sunt la fel de rapide precum la partea de ads, insa acestea raman pe termen lung si pot avansa din ce in ce mai mult daca acest proces este sustinut constant.
SEO sau PPC?
SEO si PPC fac o echipa foarte buna impreuna, in sensul ca o campanie buna de SEO poate aduce rezultate mai bune pentru partea de PPC, pentru ca in urma campaniei de SEO paginile capata mai mult sens, fiind mai usor de targetat de echipa de ads. Invers functioneaza la fel, o campanie de PPC bine pusa la punct, aduce pe site oameni cu adevarat interesati de acel subiect/produs si asta ajuta in campania de SEO, pentru ca acesti oameni stau mai mult pe site si dau chiar si al doilea click, ceea ce il face pe google sa inteleaga ca avem continut care starneste interes.
Concluzia finala este ca SEO este esential pentru un proiect care vrea sa ramana in piata pe termen lung si chiar sa se ridice in aceasta daca totul este facut ca la carte.