Este uimitor sa ai trafic mult pe site, dar daca traficul nu se converteste, acesta este aproape inutil. Acest articol va prezenta 38 de strategii dovedite care ii determina pe vizitatori sa ia masuri, fie ca este vorba de completarea unui formular, a adresei de e-mail sau chiar de efectuarea unei achizitii.
Include cat mai putine campuri.
Cand soliciti informatii intr-un formular de inscriere prin e-mail, cere cat mai putine informatii necesare. Fiecare camp pe care il adaugi in formular, iti scade conversia cu 11 procente, asa ca gandeste-te bine ce anume ai nevoie in formular si de ce anume te poti lipsi, pentru o conversie mai buna.
Adauga o garantie.
Include o politica de rambursare fara intrebari, la toate achizitiile. Acest lucru reduce riscul, iar vanzarile vor creste si iti vor aduce mai mult profit, chiar daca exista posibilitatea sa ai mai multe retururi.
Foloseste verbe de actiune tangibile.
Cand testezi diferite apeluri la actiune, incearca sa utilizezi un limbaj de actiune care ii stimuleaza pe vizitatori sa ia masuri (de exemplu, „cumpara acum”, „rezerva-ti locul”, etc)
Foloseste testimoniale.
Testimonialele ofera incredere si dovezi sociale. Utilizeaza-le atat pe paginile de destinatie a produselor, cat si pe pagina de destinatie sau Landing Page (ENG) pentru inscrierea prin e-mail si cu siguranta vei castiga cateva procente bune pentru conversie.
Afirma clar avantajele produsului sau serviciului tau.
Listarea caracteristicilor produsului tau este importanta, dar este si mai important sa spui potentialilor clienti, care este modul prin care produsul tau ii va ajuta sau le va rezolva problema. Ofera cat mai multe informatii cu putinta si vei avea de castigat.
Acorda atentie titlului.
Titlul tau este poate cel mai important element al paginii de destinatie. Incearca cel putin 10 posibilitati inainte de a alege cel mai puternic mesaj.
Foloseste videoclipuri pentru a da viata marcii tale.
Include un videoclip simplu pe paginile de destinatie, pentru a arata ca exista o persoana reala in spatele marcii tale.
Creeaza pagini de destinatie dedicate pentru reclame platite pe clic.
Daca utilizezi AdWords sau o alta forma de anunturi PPC, asigura-te ca trimiti vizitatorii catre o pagina de destinatie dedicata (nu pagina de start!).
Include conturi de abonati sau adepti social-media.
La fel ca si testimonialele, daca incluzi dovada sociala, te va ajuta la cresterea conversiilor.
Incorporeaza apeluri puternice la actiune (CTA – calls to action) in fiecare bucata de continut de pe site-ul tau.
Spune cititorilor tai exact ce doresti sa faca in continuare, fie ca este vorba de un click pe un buton, de citirea unei postari pe blog sau de completarea unui formular.
Recomanda produsele conexe.
Include legaturi cu continut sau produse conexe pentru a mentine vizitatorii angajati, si pentru a-i retine cat mai mult timp pe site.
Arata cantitatea ramasa pe stoc.
Daca ai un produs tangibil, include cantitatea ramasa cu descrierile produsului (de exemplu: „Comanda acum… doar 3 produse ramase in stoc”).
Renunta la promovarea exagerata.
Majoritatea consumatorilor nu se potrivesc cu redactarea bazata pe „hype” (exagerare sau promovare intensa a unui produs). Concentreaza-te pe un continut clar, convingator, care ajuta vizitatorii sa ia o decizie de cumparare.
Testeaza variatiile butonului tau CTA (call to action).
Butonul „Cumpara acum” sau „Comanda acum” poate sa functioneze diferit in functie de locul in care este plasat, de culoarea pe care o are, precum si de dimensiune. Testeaza mai multe variante pentru a vedea care sunt cele mai bune.
Spune vizitatorilor exact ce vor primi.
Ofera vizitatorilor absolut tot ce trebuie sa stie despre produsul tau: Care sunt caracteristicile si avantajele? Cu ce seamana? Care sunt utilizarile posibile? Cine va beneficia cel mai mult de acest produs? Cum va fi livrat?
Include o descriere clara a valorii.
Spune potentialilor cumparatori de ce produsul tau este special. Cum este diferit si mai bun decat orice alt produs similar pe piata?
Ofera vizitatorilor o viziune exacta.
Cand creezi o pagina de destinatie, elimina orice ar putea distrage vizitatorii, cum ar fi o bara de navigare si alte CTA. Pagina de destinatie ar trebui sa determine vizitatorii sa faca o singura actiune specifica.
Include o declaratie de confidentialitate.
Politica de confidentialitate poate avea un impact enorm asupra conversiilor prin e-mail. Daca modifici cateva cuvinte din politica de confidentialitate, ai sanse sa cresti rata de conversie cu 19%, potrivit unui experiment.
Incanta-ti vizitatorii.
Foloseste un limbaj incarcat emotional si o poveste uimitoare, pentru a-ti incanta vizitatorii in asa fel incat sa fie dornici sa-ti incerce produsul.
Mentine anumite campuri optionale.
Daca trebuie sa soliciti mai multe informatii, alege sa lasi cat mai multe campuri optionale, pentru a creste probabilitatea ca vizitatorii sa completeze formularul. Poti solicita informatii suplimentare ulterior.
Respecta asteptarile vizitatorilor care vin prin PPC.
Daca vizitatorii ajung pe pagina ta de destinatie printr-un anunt PPC, asigura-te ca reclama ta este in concordanta cu pagina de destinatie. Anuntul tau ar trebui sa le spuna exact ce vor gasi dupa ce vor face clic pentru a ajunge pe site.
Ofera diverse optiuni de plata.
Crezi sau nu, nu toata lumea vrea sa foloseasca cardul. Ia in considerare oferirea unei varietati de metode de plata pentru a satisface preferintele tuturor potentialilor tai clienti.
Include recenzii ale consumatorilor.
Nu exista nici o indoiala ca recenziile consumatorilor au o influenta extrem de importanta in a ajuta oamenii sa ia decizii de cumparare. De fapt, potrivit unui studiu realizat de channelreply , 88% dintre respondenti au declarat ca deciziile lor de cumparare au fost influentate de recenzii pozitive si negative.
Testeaza diverse combinatii de culori pe paginile de destinatie.
Culorile diferite pot semnifica lucruri diferite pentru diverse persoane (de exemplu, albastru deschis poate fi calmant, in timp ce rosul poate evoca sentimente de stres sau chiar furie). Testeaza o varietate de palete pentru a vedea care dintre ele rezulta in rate optime de conversie.
Foloseste imagini de inalta calitate.
Folosind fotografii generice si foarte incarcate, poti trimite un mesaj gresit despre marca ta. Utilizeaza fotografii de calitate profesionala acolo unde este posibil.
Foloseste butoane CTA in loc de link-uri.
Butoanele sunt mai evidente si mai atragatoare, in special atunci cand sunt vizualizate pe dispozitive mobile.
Foloseste un instrument de chat.
Ofera optiunea de chat live pentru a raspunde rapid la intrebari, si pentru a atenua orice problema pe care o poate avea un client.
Foloseste indicii directionale.
Muta atentia vizitatorilor tai catre cel mai important element din pagina ta, prin utilizarea sagetilor sau a altor indicii vizuale. Trebuie doar sa ai grija sa arate si bine – sagetile rosii stralucitoare nu mai au acelasi rezultat pozitiv pe care l-au avut in trecut.
Incearca un layout cu o singura coloana.
Un experiment a aratat o crestere de 681 la suta a conversiilor, la schimbarea unei machete cu doua coloane.
Include o poza personala.
Nu-ti fie teama sa incluzi o fotografie personala in bara laterala sau in apropierea CTA-urilor. Poate reduce sentimentul de risc, aratand ca exista o persoana reala in spatele marcii.
Ofera o garantie de potrivire a preturilor.
Poate te gandesti ca te complici cu aceasta optiune, dar cei mai multi clienti nu vor incerca sa primeasca o diferenta de bani daca gasesc acelasi produs la un pret mai mic. In schimb, acest lucru te va ajuta sa transmiti clientilor faptul ca esti preocupat de mentinerea preturilor competitive.
Testeaza diferite lungimi de continut.
In functie de nisa, produsul si audienta ta, un text scurt poate depasi ca valoare un text lung (sau invers). Asigura-te ca testezi diverse lungimi pentru a vedea ce functioneaza cel mai bine cu publicul tau.
Foloseste imagini cu oameni fericiti, zambitori.
Se crede in mod obisnuit ca aceste tipuri de imagini duc la cele mai mari rate de conversie.
Asigura-te ca incluzi informatiile de contact.
Pentru ca vizitatorii sa aiba incredere in produsul tau, si pentru a face achizitii, trebuie sa incluzi informatiile complete de contact intr-un spatiu de pe site usor accesibil.
Ofera bonusuri sau reduceri pentru comenzile finalizate.
Ofera livrare gratuita sau reducere procentuala clientilor la urmatoarea achizitie.
Nu cere vizitatorilor sa se inregistreze pentru a efectua o achizitie.
Unele site-uri solicita utilizatorilor sa completeze un formular de inregistrare pentru a face o achizitie. Asigura-te ca oferi optiunea de cumparare rapida, fara inregistrare, pentru a elimina orice posibila bariera intre site-ul tau si vizitator. Ia in considerare faptul ca foarte multi utilizatori vor renunta la comanda, daca pierd prea mult timp facand comanda.
Potriveste continutul site-ului cu audienta.
Folosind un limbaj dificil sau obscur – sau un limbaj prea simplist, in acest caz, poate indeparta unii dintre vizitatori. Utilizeaza un instrument de continut, pentru a te asigura ca ceea ce scrii corespunde cu preferintele vizitatorilor tai.
Nu oferi prea multe optiuni.
Atunci cand se confrunta cu prea multe optiuni, oamenii pot deveni confuzi si pot evita complet o anumita sarcina sau decizie. Cand este posibil, explica foarte bine pentru cine este produsul tau, sau sugereaza ce produse sunt cele mai potrivite pentru majoritatea oamenilor („Cea mai populara alegere”).
Sfat bonus: cheia unui site cu conversie buna este testarea, testarea, testarea. Ceea ce functioneaza pentru un site web, audienta sau nisa s-ar putea sa nu functioneze pentru altul, ceea ce face dificila oferirea unei strategii unice pentru a obtine conversii optime. Afla ce functioneaza cel mai bine pentru afacerea ta, si pune in aplicare acea metoda.