In e-commerce, in mod deosebit, este o lipsa foarte mare de text unic, am observat asta la clientii noi care vin la noi si care au importate cateva mii de produse. Acele produse au titluri si descrieri care se regasesc si pe alte site-uri, ceea ce le scoate din zona de continut unic.
Continutul unic
Acest tip de continut este foarte apreciat de google, pentru ca acel site care prezinta continut unic aduce informatie noua. Pe sistemul “Content is king”, acum multi ani, google a facut si un algoritm pentru asa ceva, un algoritm care a fost numit “google panda”.
Solutia
La prima vedere este relativ simplu – solutia este sa aducem continut unic sau rescris in asa fel incat sa para unic. Dar daca suntem realisti, este foarte greu sa aduci ceva nou pentru o categorie pe care o mai au si alte 2000 de site-uri. Acest continut poate fi impartit pe partea de blog, partea de categorie si partea de produs daca vrem sa o ducem foarte departe. Astazi o sa discutam despre textul reprezentativ de categorie.
Cum se face corect
Trebuie sa alcatuim un text de aproximativ 500 de cuvinte in care sa avem mai multe subtitluri care sa reprezinte mai multe paragrafe. In aceste paragrafe va trebui sa avem cuvintele cheie reprezentative pentru categoria respectiva, undeva la 5-6 combinatii de astfel de cuvinte, doar ca trebuie sa aiba sens. Sa spunem ca avem o categorie pe care o denumim “Incaltaminte barbati”, acest cuvant cheie va trebui sa apara in text astfel: “Incaltaminte pentru barbati” si alte combinatii care sa aiba sens.
Pe langa aspectele de mai sus, trebuie sa mai avem si linkuri interne catre alte categorii, homepage sau pagini de interes din site, dar trebuie sa aiba sens. Asezarea textului ar trebui sa fie facuta jos, sub produse, in asa fel incat sa nu incurce utilizatorul si sa fie citit numai de cine este interesat cu adevarat. Il putem ascunde sub un “acordeon” si sa punem dupa primul paragraf un “vezi mai mult”, care sa deschida restul textului.
Daca respectam acesti pasi, un efort relativ mic pe care il facem o singura data, poate face o diferenta mare, mai ales pentru categoriile care sunt long tail si care au sanse mult mai mari sa ajunga acolo unde trebuie doar prin puterea siteului si prin setarile corecte facute in acesta.




