De SEO presupun ca a auzit toata lumea pana acum, dar cine stie ce este GEO? GEO se refera la Generative Engine Optimization si se refera la optimizarea pozitionarii in rezultatele Ai-urilor precum Chat GPT, Gemini, etc.
Chat GPT a fost lansat in 2022 si a ajuns la 1 million de utilizatori unici in doar 5 zile de la lansare, iar de aici putem trage concluzia ca este foarte important sa fim prezenti in rezultatele acestuia. Intelegem ca nu mai este vorba despre faptul ca oamenii il folosesc sau nu, este mai degraba o problema de incredere, avand in vedere ca parerile sunt destul de impartite legate de raspunsurile date de acesta, mai ales atunci cand nu intelege intrebarea sau nu are un raspuns concret despre aceasta. Un studiu facut de Search Engine Land pe 2000 de persoane active pe Chat GPT, arata urmatoarele:
- 64% dintre ei au o atitudine pozitiva despre Ai si spun ca este un lucru bun pentru utilizatori
- 74% din acestia au incredere 100% de raspunsurile date.
- 82% din acestia cred ca ChatGPT aduce rezultate mult mai relevante decat o face google in acest moment.
Aceste statistici arata ca oamenii isi schimba directia catre un raspuns mult mai rapid si nu vor sa traga concluzia din rezultatele aduse de google, unde nu intotdeauna gasesti ceea ce cauti in primul rezultat din prima pozitie, asta fiind cel mai rapid si cel mai apropiat loc ca si raspuns in comparatie cu ChatGPT.
Seo este pe moarte?
Este o intrebare pe care am auzit-o din ce in ce mai des in ultima vreme si trendul de cautare al acestui termen este in crestere pe google.ro/.com, ceea ce inseamna ca acest lucru ingrijoreaza o masa mare de oameni.
Concluzia unui research facut de Search Engine Land este ca majoritatea posesorilor de site-uri, cred ca in urmatorii 1-2 ani chat gpt nu va aduce mai mult trafic decat poate aduce google in acest moment.
Ce stim pana acum este ca cele mai mari sanse de a aparea in rezultatele Chat GPT le au articolele care se bazeaza pe cautarile long tail si subiectele de ‘’Cum sa’’. Sa presupunem ca avem un magazin online de imbracaminte pentru femei si vream sa optimizam un articol pentru ChatGPT. Pentru a face asta, avem nevoie inainte de toate de subiect, iar in acest exemplu o sa alegem un titlu de articol care o sa sune cam asa: Cu ce rochie pot asorta o pereche de pantofi rosii? - acest tip de articol are sanse foarte mari sa rankeze daca este foarte bine structurat.
Cateva puncte importante despre cum poti atrage mai mult trafic din Chat GPT:
- Ofera un plus continutului. Fa o analiza amanuntita pe competitorii tai si vezi cu ce poti veni tu mai bun, un continut fresh, bine structurat care sa aduca un plus fata de ce au reusit ei sa scoata.
- Ofera surse, oamenii tind sa aiba mai mare incredere in site-urile care ofera sursa informatiilor, deci daca un paragraf este inspirat dintr-un alt articol de pe internet si un altul dintr-un alt site, trebuie ca la finalul articolului sa precizam sursele de unde avem acea informatie.
- Autorul este foarte important, iar aici intervine partea de brand care este foarte importanta atat pentru google cat si pentru ChatGPT. Atat timp cat articolul este scris de cineva care reprezinta un brand mediu spre mare, este clar ca acel articol prezinta mai multa incredere si are sanse mai mari sa apara in rezultate.
Continutul acestor articole pot fi generate si cu Ai-ul daca avem prompturile potrivite pentru ceea ce vrem sa scriem, pentru ca, dupa cum stim, Ai-ul trebuie antrenat pana ajungem la rezultatul care ne intereseaza pe noi.
Intr-o alta analiza facuta de noi, celelalte rezultate precum “pantofi de dama”, acolo au intaietate brandurile mari, cel putin in acest moment.
Concluziile de la finalul articolului sunt ca search-ul din chatul GPT nu este de neglijat si trebuie sa tinem cont de intentia utilizatorului in primul rand. A doua concluzie, SEO nu este pe moarte, inca predomina piata si o va face si in urmatorii ani fara probleme.