Astazi o sa discutam despre 2 tipuri de continut care sunt foarte importante pentru un magazin online:
- Continutul informational
- Continutul comercial
De fapt, este vorba despre intentia utilizatorului de cautare si cum putem sa profitam de acest lucru.
Continutul informational
Acest tip de continut este folosit de utilizatorii care cauta subiectele de “Cum sa”, si care se muleaza foarte bine pe partea de blog/articole utile ale unui magazin online. Este esential ca un site care vinde produse sa aiba si o parte de blog, pentru ca prin acea parte de blog reusim sa ajungem la clientii care cauta informatii despre ceea ce noi vindem.
Structura informatiei trebuie sa fie una cat mai detaliata, chiar daca in prima faza vrem sa rankam pentru cautarile care se regasesc in combinatiile care sunt generate de titlul articolului, trebuie sa luam in considerare si subtitlurile acestuia. Acestea trebuie sa contina cuvinte cheie relevante care sa completeze mai bine informatia din articolul respectiv. Ca un exemplu, sa spunem ca avem un articol de blog despre “Cum sa iti alegi pantofii potriviti pentru botez”, iar subtitlurile pot fi urmatoarele:
- Alege pantofii in functie de rolul pe care il ai la botez – (Parinti, nasi, invitati – cat de eleganta trebuie sa fie incaltamintea.)
- Confortul: criteriul esential pentru o zi lunga – (De ce sa prioritizezi confortul si ce sa eviti.)
- Pantofi potriviti pentru botez in sezonul cald vs. sezonul rece – (Ce modele se potrivesc in functie de vreme.)
- Culori care se potrivesc tinutei de botez – (Nuante sigure, cum le armonizezi cu tinuta.)
- Modelul de pantofi potrivit pentru femei – (Toc inalt, kitten heels, pantofi comozi, sandale elegante.)
- Cum sa asortezi pantofii cu accesoriile – (Genta, curea, cravata, detalii care creeaza un look armonios.)
- Greseli frecvente de evitat cand iti alegi pantofii pentru botez – (Modele prea casual, tocuri incomode, culori nepotrivite.)
Iar lista poate continua in functie de cat de mare si detaliat dorim sa facem articolul. Trebuie sa luam in considerare faptul ca un astfel de articol poate atinge mai mult de 5-10 cuvinte cheie, unele articole pot atinge chiar si 50-100 de cuvinte cheie daca este si promovat. Nu este usor de alcatuit un articol bun si util dar pentru plusul pe care il poate aduce unui proiect, merita efortul.
Continutul comercial
Aici, evident, ne referim la partea de produs, unde vizam oamenii care sunt interesati si au intentia de a cumpara produsul nostru, iar aici trebuie sa tinem cont de urmatoarele criterii importante:
- Un titlul scurt si la obiect, nu trebuie sa dezvoltam prea mult in partea de titlu pentru ca este posibil ca utilizatorul sa se piarda in detalii si sa renunte
- O descriere unica, este important ca aceasta sa fie unica tocmai pentru ca google sa ii dea o valoare mare fiind o informatie noua pentru el
- Minimum 3 poze reprezentative din diverse pozitii din care utilizatorul sa intelega ceea ce cumpara.
- Marimi, culori si alte specificatii de care trebuie sa tinem cont trebuie sa fie prezente in pagina
- O sectiune de reviews. De obicei, decizia de cumparare este mai mare atunci cand apar recenziile, mai ales daca acestea sunt pozitive.
- Alte produse relationate. In cazul in care nu a gasit exact ce cauta, marim sansele sa vada si alte produse asemanatoare, poate il va atrage ceva de acolo
- Putem chiar sa punem si alte produse care sunt la reducere sau care alcatuiesc un pachet.
- Si bineinteles, cel mai mare criteriu de decizie, pretul, iar aici fiecare magazin stie mai bine cum poate face ca pretul sa fie mai bun fata de concurentii directi.
Aceste puncte vor face ca un produs sa fie unul cat mai complet si sa ii mareasca sansele de conversie. Totodata, sa ajute si partea de SEO care ne intereseaza la fel de tare, fara ea nu ajungem la potentialul client.
Combinatia celor doua
Asta este asul din maneca atunci cand e vorba de informatie – cum le combinam in asa fel incat sa avem sanse mult mai mari de conversie pe ambele parti?
Combinatia intre partea informationala si partea continutului comercial
In postarile de blog despre care discutam mai sus, trebuie sa avem listate produse relationate cu acestea. In cazul exemplului nostru, trebuie sa avem listati acei pantofi despre care vorbim in articol. Afisarea lor poate fi facuta in functie de importanta pe care dorim sa o dam, intre paragrafe, la finalul articolului, etc. Pentru o relevanta mai mare putem pune pantofii potriviti pentru un paragraf anume. Aceste actiune face ca informatia sa combine comercialul si sa atraga clientul catre produsul despre care vorbim in articol.
Combinatia intre continutul comercial si cel informational
Nu vrem sa ducem oamenii din produs in postarea de blog pentru ca asta inseamna sa ii pierdem. In schimb, adaugam informatii in partea de produs care se pot mula cu partea aceasta informationala. Facem acest lucru prin 10 intrebari si raspunsuri scurte, prin care putem aparea in rezultatele google atunci cand cineva intreaba ceva despre produsul vandut de noi. Este indicat ca acesta sa faca parte din continutul paginii dar sa fie ascuns sub un tab si sa fie citit cu adevarat doar de cei care sunt interesati. Aceasta metoda ajuta si optimizarea pentru Ai (Chat GPT) nu doar pentru partea de SEO.
Ca o concluzie, profita la maximum de toate aceste optiuni si fa un pas in fata concurentilor cu ceva mai nou.
Sursa foto:Freepik.com




