Bounce rate sau rata de respingere, se refera la timpul si activitatea utilizatorului care intra la noi pe site.
Cum se calculeaza bouce rate
Calculul este o combinatie intre timpul pe care utilizatorul il petrece pe site si numarul de clickuri pe care acesta il da. Incepe de la 10 secunde si tine pana cand sesiunea intra in idle sau pana cand utilizatorul paraseste site-ul. Ideal ar fi ca vizitatorul sa stea minimum un minut pe site si sa vada cel putin o pagina.
Un bounce rate mediu este intre 41% si 51%, cu toate ca aici difera in functie de nisa siteului si de sursa vizitatorilor care ajung la noi pe site.
De ce este important ca Bounce rate-ul sa fie mic
Avand in vedere ca acesta este un metric important pentru google, am putea spune ca este ceva foarte important pentru un site, in special pentru un site din zona ecommerce. Alt avantaj important este ca poate creste rata de conversie, avand in vedere ca informatia pe care o afisam este mai utila pentru vizitator.
Cum imbunatatim bounce rate-ul
Totul tine de relevanta, cu cat informatia din pagina respectiva este mai completa si mai relevanta pentru utilizator, cu atat rata de respingere are tendinta de a fi mai mica. De exemplu, daca avem un site de pantofi de dama si punem toti pantofii intr-o singura categorie, asta face ca utilizatorul sa nu gaseasca indeajuns de repede ceea ce cauta si sa iasa din site, lucru care ne afecteaza pozitionarea in google si rata de conversie.
Pentru a evita astfel de probleme, trebuie sa avem pagini cu o relevanta cat mai mare. Pantofii dati exemplu mai sus sa fie impartiti pe subcategorii, chiar daca avem mai putine produse in respectivele categorii. Utilizatorul va gasi mai usor ceea ce cauta iar timpul petrecut pe site cat si rata de click vor creste.
Partea de blog va avea intotdeauna tendinta sa aiba un bounce rate mai mare, avand in vedere ca acolo se da foarte rar al doilea click, pentru ca va gasi toata informatia dorita pe acea pagina. Lucrul acesta se schimba atunci cand pagina are un hook prin care ii putem “fura” al doilea click. In cazul nostru, este vorba de produse inserate in interiorul acestei postari de blog.
Pe scurt, rata de respingere/bounce rate este un metric dupa care ne putem calcula relevanta si importanta pe care o oferim utilizatorilor nostri si putem trage concluzia in ce pagini trebuie sa aducem imbunatairi pentru a o scadea.




