Sfaturi SEO pentru web designeri

Un site reprezinta identitatea unui brand in mediul online si vorbeste despre credibilitatea si reputatia acestuia. Designul sau atrage vizitatori, le ofera experiente personalizate si ii transforma in clienti potentiali – dar pentru a face acest lucru, site-ul trebuie mai intai sa capteze trafic din rezultatele cautarii. O intelegere de baza a SEO pentru web design este esentiala inca din primele etape ale oricarui proiect de creare site web sau de modificare a unui site existent.

SEO si Web design merg mana in mana. Designul afecteaza modul in care vizitatorii percep marca. Designul transmite imaginea unui brand si ii inspira pe vizitatori sa intreprinda actiunile dorite. Pe de alta parte, SEO creste expunerea site-ului si ii ofera posibilitatea de a fi descoperit de persoanele potrivite.

Pentru a profita la maximum de performanta site-ului web pe Google si alte motoare de cautare, iata ce trebuie sa stii despre SEO pentru web design.

Google indexeaza versiunea mobila a unui site web

Statisticile arata ca mai mult de 52% din totalul cautarilor online din intreaga lume sunt efectuate de pe mobil. Pentru a satisface nevoile crescande ale utilizatorilor de telefonie mobila, Google a lansat Mobile-First Index in 2018. Acest lucru inseamna ca Google examineaza acum versiunea mobila a unui site web atunci cand il indexeaza si claseaza si afiseaza aceasta versiune in rezultatele cautarii. Din punct de vedere SEO, capacitatea de reactie a site-ului tau la dispozitivele mobile poate afecta performanta pe Google in mai multe moduri.

Designul web receptiv creeaza o experienta fluida a utilizatorului, ceea ce inseamna ca tot ceea ce contine site-ul tau se adapteaza la diferite ecrane si dispozitive. Totul se rezuma la uzabilitate, care este o componenta critica in multi dintre cei peste 200 de factori de clasare ai Google. Acest lucru necesita ca designerii web sa isi concentreze in mod constant abordarea pe proiectarea de site-uri care sa ofere experiente de utilizare rapide si usoare pe mai multe dispozitive.

Observa comportamentul si preferintele publicului tau prin Google Analytics. Trebuie sa stii ce dispozitive utilizeaza de obicei, cu ce tip de continut interactioneaza si cum consuma diferite tipuri de continut. Aceasta este singura modalitate de a crea un site complet receptiv care sa raspunda nevoilor si asteptarilor utilizatorilor tai.

Intelegerea intentiei de cautare este cheia succesului SEO

Cand vine vorba de strategia SEO, cuvintele cheie sunt vitale. Ele reprezinta subiecte si idei in jurul carora este creat continutul site-ului. Cu toate acestea, modul in care ne optimizam continutul pentru cuvinte cheie s-a schimbat. Motoarele de cautare nu se mai concentreaza pe expresiile de cautare cu potrivire exacta. In schimb, incearca sa inteleaga intentia din spatele fiecarei interogari de cautare – si ce fel de rezultate de cautare se asteapta sa vada utilizatorul.

Exista mai multe tipuri de intentii ale utilizatorului. Daca un utilizator cauta informatii, intrebarile lui sunt de obicei conversationale. Altii vor cauta o locatie de afaceri, dorind sa viziteze un magazin fizic sau un restaurant. De asemenea, oamenii cauta instructiuni despre cum sa faca ceva sau informatii despre anumite magazine online.

Obiectivul unei agentii de marketing este acela de a potrivi fiecare cuvant cheie cu intentia corecta a utilizatorului si de a optimiza paginile, generand trafic pe site-ul web care are mai multe sanse sa converteasca. Designul web pentru SEO ar trebui, de asemenea, sa abordeze aceste etape multiple ale intentiei utilizatorului.

Utilizeaza Google Search Console si alte date despre cuvinte cheie pentru a analiza termenii de cautare care duc cel mai adesea la site-ul tau, precum si cele mai comune intentii ale vizitatorilor tai. Site-ul tau trebuie sa fie usor de utilizat si intuitiv, oferind continut si experiente de calitate care sa fie in conformitate cu intentia fiecarui utilizator. Acest lucru te va ajuta sa imbunatatesti rata de respingere si timpul de sedere si sa obtii o clasare mai buna in Google.

Structura site-ului afecteaza clicurile si clasamentele organice

Unul dintre cele mai semnificative aspecte ale SEO pentru designul web este SEO pe pagina. Partea buna este ca acest lucru poate fi facut de oricine, nefiind nevoie de cunostinte tehnice sau anumite instrumente – in special pe site-urile web WordPress.

Etichete de titlu

O eticheta de titlu HTML este primul lucru pe care il vede un utilizator in SERP-uri. Eticheta de titlu ajuta utilizatorul sa identifice instantaneu daca site-ul tau se potriveste intentiei lui. Acesta este motivul pentru care trebuie sa optimizezi strategic aceste etichete. Etichetele de titlu prea optimizate, pline de o multime de cuvinte cheie, nu functioneaza pentru motoarele de cautare sau pentru publicul tau. Pentru a beneficia la maximum de etichetele de titlu, ar trebui:

  • sa adaugi cuvinte cheie la inceputul unei etichete de titlu
  • sa pastrezi o eticheta scurta, de aproximativ 50-60 de caractere
  • sa inserezi cuvinte cheie in mod natural
  • sa utilizezi separatoare pentru a separa elemente, cum ar fi locatii sau categorii
  • sa utilizezi aceeasi tactica de optimizare a etichetei de titlu pe intregul site

Meta descrieri

Meta descrierile sunt extrem de importante, intrucat ofera mai multe detalii utilizatorilor despre ceea ce se afla pe site, atragandu-i sa dea clic. Pentru a castiga un clic, o meta descriere trebuie sa fie extrem de informativa, concisa si bine scrisa. Ar trebui sa incluzi cuvintele cheie acolo unde este relevant, dar asigura-te ca acestea nu afecteaza lizibilitatea generala a meta descrierilor. Spamarea acestor elemente nu numai ca va afecta clasamentul, ci si va descuraja utilizatorii sa faca clic pe linkul tau.

Etichete de antet

Etichetele de antet te ajuta sa construiesti o structura solida a paginii si sa creezi o ierarhie de informatii. Atunci cand sunt asociate cu etichete de titlu optimizate, meta descrieri si continutul in sine, etichetele de antet fac continutul mai usor de urmarit si mai logic. Mai presus de toate, acestea permit motoarelor de cautare sa clasifice si sa indexeze continutul fara efort.

Utilizarea corecta a etichetelor de antet este importanta pentru strategia ta SEO. H1 este cel mai important antet de pe pagina. Ar trebui optimizat pentru cuvintele cheie majore si utilizat o singura data. In plus, utilizeaza etichete H2 si H3 pentru a imparti bucati mai mari de text in unitati mai mici si pentru a le face mai usor de urmarit.

Continutul paginii

In SEO pentru web design, trebuie sa te asiguri ca ai un continut care este usor de utilizat si lizibil, precum si optimizat. Navigarea, adresele URL, etichetele de titlu, anteturile si meta descrierile informeaza utilizatorii si motoarele de cautare despre contextul paginii tale. Daca sunt atrasi de aceste elemente, vor face clic pe linkul tau si vor citi continutul site-ului.

Practicile vechi, cum ar fi densitatea de cuvinte cheie sau cuvintele cheie cu potrivire exacta, nu mai functioneaza. Trebuie sa optimizezi in mod organic cuvintele cheie. Descopera frazele lungi si conversationale care se potrivesc contextului, cauta sinonimele lor si adauga-le in site in mod organic. Aminteste-ti, scrii continut pentru oameni, nu pentru robotii Google!

Optimizarea imaginilor pentru viteza si accesibilitate

Optimizarea imaginilor si videoclipurilor proiectate pentru un site web joaca un rol fundamental in strategia SEO, in special pentru bloggeri si magazinele online. Aceasta este o oportunitate excelenta de a atrage mai mult trafic catre site si de a spori vizibilitatea online.

Alegerea formatului potrivit pentru imagini. De exemplu, JPEG este o optiune buna pentru fotografii cu oameni, lucruri si locuri, in timp ce PNG este un format eficient pentru fundaluri foto transparente.

Reducerea dimensiunii imaginii. Fisierele mari pot cauza incarcarea lenta a paginii, iar cea mai recenta actualizare a algoritmului Google acorda prioritate vitezei. Scopul tau este sa comprimi continutul vizual, asigurand in acelasi timp rezolutia si calitatea acestuia. Exista multe instrumente de compresie a imaginilor, cum ar fi Kraken sau Image Optim, pentru a realiza acest lucru.

Optimizarea imaginilor pentru cautarea organica. Google nu poate intelege imaginile asa cum intelege textul. In schimb, citeste numele fisierelor si etichetele ALT, pe care trebuie sa le optimizezi. Etichetele Alt sunt importante pentru utilizatorii cu deficiente de vedere, care folosesc cititoare de ecran pentru a intelege mai bine o imagine, potrivit Moz. Acestea ar trebui sa fie concise si sa descrie imaginea in sine, nu continutul din jurul ei.

Continutul de forma lunga domina marketingul online

In trecut, crearea de articole de 300-400 de cuvinte functiona de obicei pentru a obtine clasamente superioare. Cu toate acestea, vremurile s-au schimbat. Articolele scurte si generice nu aduc nicio valoare publicului tau tinta. Acestia se asteapta sa oferi continut extrem de interactiv si personalizat, care ii educa, ii informeaza si ii ajuta sa-si rezolve problemele. Si, logic, nu poti crea o naratiune extrem de inteligenta si sustinuta de date in mai putin de 500 – 1000 de cuvinte.

Sarcina unui designer este de a face mai usor de urmarit un continut atat de lung si de a mentine oamenii implicati de la inceput pana la sfarsit. Iata cateva sfaturi pentru care te pot ajuta:

  • Lasa mult spatiu alb, deoarece va face continutul masiv usor de scanat si placut la vedere
  • Ar trebui sa introduci continut interactiv si sa imparti textul in sectiuni mai mici pentru a atrage utilizatorii
  • Utilizeaza titluri si numere pentru a face continutul mai usor de urmarit
  • Alege un font lizibil si utilizeaza-l in mod constant pentru a creste satisfactia utilizatorului
  • Investeste in derulare intuitiva, care ii ajuta pe oameni sa gaseasca informatiile dorite mai rapid
  • Este o idee buna sa incluzi butoane de partajare de continut pe social media pentru a permite accesul mai usor la continutul tau online

Acestea sunt cateva dintre numeroasele aspecte ale SEO care sunt benefice pentru proiectantii de site-uri web si nu numai. Aceste sfaturi se pot invata si implementa in orice etapa a unui proiect de web design si pot fi puse in aplicare si de catre un specialist SEO cu minime cunostinte de administrare de site.

Alte articole

Dupa cat timp se vad rezultate in urma strategiei SEO

Cu aceasta intrebare incep majoritatea clientilor nostri atunci cand vor sa inceapa o campanie SEO. Ei bine, raspunsul scurt este ca poate dura intre 4 si 12 luni pentru a vedea imbunatatiri notabile. Dar raspunsul real este putin mai nuantat si depinde de o varietate de factori care se leaga de strategia dvs. generala de […]

Read More
E-commerce SEO: Cele mai bune practici pentru paginile out-of-stock

Gestionarea stocurilor pentru o afacere mare de comerț electronic poate fi destul de dificilă și, prin urmare, de multe ori întâlnim pagini de produse care nu mai sunt în stoc în timp ce navigăm pe site-ul unui comerciant cu amănuntul online. Când vine vorba de SEO, gestionarea paginilor de produse epuizate și aderarea la cele […]

Read More
Link building pentru magazinele online

Link-urile joaca un rol vital in SEO. Consensul general este ca acestea contribuie cu mai mult de 50% la succesul tau SEO. Link-urile interne sunt link-uri din cadrul unui site web. Cand vorbim de link building ne referim la link-uri de pe alte site-uri web, numite si link-uri externe. In cadrul SEO, cele mai multe […]

Read More
1 2 3 6
© 2020 SEO Pack . Toate drepturile rezervate.