SEO vs. Google Ads – Care este cea mai potrivita optiune pentru afacerea ta?

Multi marketeri utilizeaza metode de marketing precum optimizarea motoarelor de cautare (SEO) si Google Ads pentru a aduce trafic si clienti pe site-ul lor. Multe companii nu stiu ce strategii ofera cele mai bune rezultate atunci cand planifica prima campanie de marketing. Cand ai atat optiunea de SEO cat si Google Ads, este normal sa te intrebi care este cea mai buna varianta pentru afacerea ta.

In acest articol vom analiza atat SEO cat si Google Ads pentru a te ajuta sa alegi cea mai potrivita strategie pentru afacerea ta.

Ce este SEO?

SEO presupune optimizarea site-ului web si a continutului acestuia, astfel incat sa apara pe pozitii mai bune pe pagina de rezultate a motorului de cautare (SERP).

Ori de cate ori utilizatorii efectueaza o cautare, motorul de cautare potriveste interogarea cu paginile web relevante. Pentru a ajuta pagina ta sa apara in rezultatele cautarii relevante, trebuie sa utilizezi tehnici de optimizare, cum ar fi integrarea cuvintelor cheie si link-uri interne. O pagina bine optimizata va genera trafic pentru site-ul tau, ceea ce va creste conversiile si vanzarile.

Google determina rangul paginii tale pe baza unei varietati de factori, inclusiv:

  • Selectarea cuvintelor cheie: pentru a-ti ajuta afacerea sa se pozitioneze in rezultatele de cautare corecte, trebuie sa alegi cuvinte cheie relevante pentru pagina ta. Google iti va clasifica pagina in functie de cuvintele cheie pe care le selectezi, asa ca trebuie sa folosesti cuvinte cheie legate de subiectul paginii tale pentru a te ajuta sa apari si sa te plasezi in interogari relevante.
  • Calitatea continutului: Google vrea sa directioneze utilizatorii catre continut de inalta calitate, care le ofera informatiile de care au nevoie. Cand ai continut informativ si de calitate, Google iti va plasa site-ul mai sus in rezultatele cautarii. Un continut lung si de inalta calitate va mentine utilizatorii pe site, stimuland implicarea si trimitand semnale pozitive catre Google despre pagina ta.
  • Securitatea site-ului: Securitatea si confidentialitatea informatiilor personale creeaza ingrijorari pentru browserele de internet si Google a observat, de aceea este important sa criptezi informatiile de pe site-ul tau folosind un certificat SSL. Google va clasifica site-urile securizate deasupra site-urilor care nu sunt sigure.
  • Experienta utilizatorului (UX): Google doreste sa promoveze site-uri care ofera o experienta pozitiva. Trebuie sa te concentrezi pe imbunatatirea experientei utilizatorului de pe site-ul tau, astfel incat vizitatorii sa ramana pe pagina cat mai mult timp si sa ajute la imbunatatirea clasamentului tau. Unele caracteristici UX includ navigatie usoara, rubrici, continut si imagini si videoclipuri antrenante.
  • Compatibilitate mobila: Google a promovat designul receptiv in ultimii ani din cauza cresterii navigarii web pe mobil. Designul receptiv este important, deoarece ii ajuta pe utilizatori sa vada site-ul pe orice dispozitiv. De cand Google a trecut la acest sistem de indexare pentru mobil, trebuie sa ai un site compatibil cu dispozitivele mobile pentru a se clasifica bine in rezultatele cautarii.
  • Viteza paginii: Utilizatorii doresc informatii rapide, asa ca daca ai un site cu incarcare lenta, nu vei obtine o clasificare la fel de buna in rezultatele cautarii. Site-ul tau trebuie sa se incarce rapid deoarece este posibil ca utilizatorii sa plece de pe pagina, ceea ce afecteaza clasamentul site-ului.

O campanie SEO iti permite sa cresti autoritatea si increderea site-ului tau prin crearea de continut, optimizarea si imbunatatirea experientei utilizatorului.

Ce sunt anunturile Google?

Anunturile Google, cunoscute anterior drept Google AdWords, sunt o platforma de publicitate pay-per-click (PPC) care permite comerciantilor sa ajunga la oportunitati interesate.

Anunturile PPC apar sub mai multe forme, inclusiv:

  • Search Ads: Aceste anunturi text apar in partea de sus a SERP-urilor, deasupra listelor organice. In timp ce aceste anunturi arata similar cu listarile de cautare organica, acestea au eticheta „anunt” pentru a se diferentia de rezultatele organice
  • Google Shopping Ads: Aceste anunturi apar intr-un format de carusel in partea dreapta a SERP-ului cu imagini cu produse de la diferite marci. Aceste inregistrari includ si preturi, astfel incat utilizatorii sa poata compara produsele.
  • Local Services ads: Anunturile privind serviciile locale sunt destinate companiilor de servicii, precum instalatori si electricieni, care doresc sa atraga mai multe oportunitati locale. Aceste anunturi sunt similare cu anunturile Google Shopping cu formatul carusel, in schimb sunt listate informatiile despre servicii pentru intreprindere.

Cu PPC, platesti doar atunci cand utilizatorii fac clic pe anuntul tau, facand din Google Ads o optiune mai rentabila decat majoritatea metodelor de publicitate traditionale, cum ar fi anunturile radio, televiziune sau ziare. Anunturile PPC functioneaza pe un sistem de ofertare. Licitezi pentru cuvinte cheie pe care doresti sa le utilizezi pentru anunturile tale. Suma licitata este cea mai mare pe care doresti sa o platesti atunci cand cineva face clic pe anuntul tau.

Cand licitezi pentru un cuvant cheie, anuntul tau va aparea in rezultatele cautarii pentru acel cuvant cheie. Pozitionarea ta este influentata de suma licitata si de scorul de calitate, in timp ce frecventa anuntului depinde de bugetul tau.

SEO vs. Anunturi Google

SEO si Google Ads se concentreaza pe a te ajuta sa cresti traficul relevant pe site-ul tau si sa castigi mai multe oportunitati de conversie. In timp ce ambele metode ajuta afacerile sa creasca online, acestea difera foarte mult. SEO si Google Ads ofera fiecare ceva unic pentru afacerea ta.

Vom arunca o privire la SEO comparativ cu Google Ads pentru a vedea cum se compara aceste strategii:

 

Care este cea mai buna alegere, Google Ads sau SEO?

Care dintre aceste variante, SEO sau Google Ads, este mai buna pentru campania ta de marketing, depinde de obiectivele afacerii tale.

Google Ads

Anunturile Google functioneaza cel mai bine pentru companiile care se concentreaza pe clienti si vanzari. Aceasta strategie este cea mai buna pentru companiile care doresc sa vada rezultate imediate si sa isi poata monitoriza eforturile imediat ce lanseaza o campanie.

SEO

SEO functioneaza cel mai bine daca doresti sa generezi un flux constant de trafic in timp sau sa cresti gradul de cunoastere a marcii. Aceasta strategie ajuta mai multe persoane sa-ti gaseasca brandul si sa invete despre el. Cu putin timp si efort, iti poti optimiza site-ul pentru motoarele de cautare si-ti poti ajuta afacerea sa castige mai mult trafic.

Cum lucreaza impreuna SEO si Google Ads

Desi SEO vs. PPC este o dezbatere fierbinte in cadrul companiilor care trebuie sa decida care optiune este mai buna, cel mai bine este sa utilizezi aceste strategii impreuna. Majoritatea marketerilor recomanda utilizarea unei combinatii de SEO si Google Ads in campania de marketing pentru a ajuta la cresterea expunerii si la numarul de vizitatori. Ambele metode iti imbunatatesc vizibilitatea in SERP, astfel incat utilizarea lor in strategia ta de marketing digital va maximiza potentialul online al marcii tale.

Cand utilizezi SEO si PPC Ads impreuna, poti:

  • Creste vizibilitatea marcii tale: SEO si anunturile PPC dubleaza cantitatea de vizibilitate pe care o poti obtine in cautare. Atat rezultatul organic, cat si anunturile PPC cresc numarul de sanse pe care le au vizitatorii pentru a ajunge pe site-ul tau.
  • Creste traficul: utilizarea SEO si PPC impreuna iti ofera cele mai mari sanse de a castiga un trafic valoros. PPC te ajuta sa castigi rapid trafic si poti incepe sa generezi vanzari imediat ce lansezi anuntul. Cand adaugi si SEO, vei incepe sa atragi trafic pe termen lung. Utilizarea ambelor strategii iti permite sa ai cel mai bun trafic atat pe termen lung, cat si pe termen scurt.
  • Utiliza cuvinte cheie PPC pentru a optimiza SEO: utilizarea anunturilor Google pentru a licita pentru aceleasi cuvinte cheie pe care le vizezi cu SEO inseamna mai multa expunere pentru acele cuvinte cheie. Mai mult, testarea cuvintelor cheie folosind anunturi PPC te poate ajuta sa afli care cuvinte cheie vor fi cele mai eficiente pentru campania ta SEO.

Alte articole

Dupa cat timp se vad rezultate in urma strategiei SEO

Cu aceasta intrebare incep majoritatea clientilor nostri atunci cand vor sa inceapa o campanie SEO. Ei bine, raspunsul scurt este ca poate dura intre 4 si 12 luni pentru a vedea imbunatatiri notabile. Dar raspunsul real este putin mai nuantat si depinde de o varietate de factori care se leaga de strategia dvs. generala de […]

Read More
E-commerce SEO: Cele mai bune practici pentru paginile out-of-stock

Gestionarea stocurilor pentru o afacere mare de comerț electronic poate fi destul de dificilă și, prin urmare, de multe ori întâlnim pagini de produse care nu mai sunt în stoc în timp ce navigăm pe site-ul unui comerciant cu amănuntul online. Când vine vorba de SEO, gestionarea paginilor de produse epuizate și aderarea la cele […]

Read More
Link building pentru magazinele online

Link-urile joaca un rol vital in SEO. Consensul general este ca acestea contribuie cu mai mult de 50% la succesul tau SEO. Link-urile interne sunt link-uri din cadrul unui site web. Cand vorbim de link building ne referim la link-uri de pe alte site-uri web, numite si link-uri externe. In cadrul SEO, cele mai multe […]

Read More
1 2 3 6
© 2020 SEO Pack . Toate drepturile rezervate.