optimizarea paginii de produs

Avand un magazin de comert electronic, sa aduci trafic pe site-ul tau inseamna doar jumatate din lupta pe care trebuie s-o duci pentru a avea succes. Aceasta in sine este o sarcina dificila, dar trebuie sa faci mult mai multe eforturi pentru a genera, de fapt, vanzari.

Incearca sa gandesti o clipa din perspectiva consumatorilor. In mod clar, acestia sunt oarecum interesati de ceea ce vinzi. Poate ca te-au gasit printr-o cautare organica a unui produs de care au nevoie sau poate au dat clic pe o reclama PPC. Este posibil sa fi gasit site-ul tau in urma unei campanii pe retelele de socializare. Nu conteaza modul in care te-au gasit. Ceea ce este important este ca au ajuns pe site-ul tau pentru ca sunt interesati de ceea ce vinzi.

Daca ai facut o treaba excelenta in configurarea navigarii pe site-ul tau, inseamna ca ai facilitat accesul vizitatorilor la ceea ce cauta. Acest lucru ii aduce pe pagina produsului, pe care ne vom concentra in acest ghid. Iata ce trebuie sa realizezi:

Cand un vizitator al site-ului aterizeaza pe pagina produsului tau, de multe ori este la doar un clic distanta de finalizarea procesului de achizitie. Dar asta nu se va intampla daca acele pagini de destinatie nu sunt optimizate pentru conversii.

Elemente ale unei pagini de produse

Inainte de a continua, trebuie sa intelegi exact ce trebuie inclus pe fiecare pagina de produs. Toate paginile de produs ar trebui sa aiba aceleasi elemente.

  • Produsul
  • Branding
  • Design
  • Copywriting

In primul rand, produsul trebuie sa fie intotdeauna in centrul atentiei. Cu toate ca acest lucru poate parea evident, unele site-uri de comert electronic isi pozitioneaza produsele in mod gresit. Brandingul trebuie sa fie peste tot pe site-ul tau. Desi este posibil sa ai branding pe pagina de pornire sau in alte pagini interioare, nu uita sa adaugi acest lucru si in paginile de produs. In functie de locul din care provine traficul tau, nu toti cei care aterizeaza pe o pagina de produs vor vedea pagina de pornire.

Design-ul site-ului web este unul dintre cele mai cruciale elemente ale unei pagini de produs. Chiar daca incluzi toate celelalte elemente corespunzatoare, acestea sunt inutile daca designul nu este functional sau usor de utilizat.

Nu poti vinde produse fara text. Acesta este motivul pentru care descrierea este un element critic. Textul trebuie sa corespunda cu ceea ce vinzi si sa se incadreze bine in design, pentru ca totul sa mearga perfect.

Acum ca stii ce trebuie sa se regaseasca pe paginile tale de produse, iti prezentam cateva sfaturi mai specifice pentru optimizarea paginilor de produse.

Asigura-te ca CTA (Call to action) este clar si evident

Cum cumpara clientii un articol din pagina ta de produs? Trebuie sa faca clic pe un buton care le permite sa finalizeze comanda. Dar daca butonul este ascuns undeva pe pagina, nu vei avea foarte multe conversii.

Arunca o privire peste aceasta pagina de produs de la beautyfull.ro.

Adauga in cos

Exista un singur buton pe intreaga pagina pe care poti da clic – adauga in cos. Este mare, indraznet si singurul text de pe ecran cu o culoare de fundal. De fapt, in afara de produsul in sine, CTA-ul de aici este partea cea mai proeminenta a paginii. Nu poate fi ratat.

Acceseaza site-ul tau web si uita-te la paginile de produse. Vezi daca CTA-ul tau este la fel de clar si evident ca acesta. Daca vizitatorii nu pot localiza imediat butonul, este o problema. CTA-ul trebuie sa fie vizibil in orice moment. Daca utilizatorii trebuie sa deruleze pentru a-l gasi, atunci nu vei avea o rata de conversie mare.

Inca un lucru de care trebuie sa tii cont. Nu plasa un buton CTA langa un alt buton CTA de pe site-ul tau. De exemplu, butonul “Cumpara acum” nu ar trebui sa se ragaseasca langa butonul “Inregistrare” sau “Abonare la newsletter”. Desi colectarea e-mailurilor este importanta, butonul de abonare nu ar trebui sa fie in topul paginii de produs si, cu siguranta, nu ar trebui sa distraga atentia de la butonul de achizitie.

Foloseste fotografii profesionale

Spre deosebire de vanzarile din magazinele fizice, consumatorii online se bazeaza foarte mult pe imagini pentru a lua decizii de cumparare.

Smartphone-ul tau ar putea face o poza minunata, dar nu ar trebui sa il utilizezi pentru a fotografia produsele. Totul trebuie sa fie gestionat de un profesionist.

Alege un fotograf care sa se ocupe de fotografierea produselor cu echipamente profesionale si software de editare. Merita sa investesti pentru a obtine cele mai bune fotografii. Va trebui sa fotografiezi produsul din orice unghi posibil.

Include recenzii

Oricat de independenti sunt anumiti clienti, in general, consumatorii au nevoie de parerea celorlalti. De ce ar trebui sa cumpere un produs daca nimeni altcineva nu a mai cumparat? Ei nu isi pot da seama daca produsul tau este bun, util sau doar o pierdere de bani. Daca nu pot primi raspunsuri la aceste intrebari, probabil ca nu vor cumpara. Acesta este motivul pentru care trebuie sa incluzi recenzii in paginile produselor.

84% dintre oameni au incredere intr-o recenzie online la fel de mult ca intr-o recomandare a unui prieten. Dupa ce au citit intre una si sase recenzii, 68% dintre clienti isi exprima o parere despre o marca sau produs.

Trebuie sa incurajezi clientii sa scrie o recenzie. Dupa ce fac o achizitie, trimite un e-mail clientilor si cere-le sa evalueze sau sa revizuiasca produsul. Cu cat obtii mai multe recenzii, cu atat vei avea mai mult succes. De fapt, 49% dintre consumatori spun ca tin cont de cantitatea de recenzii online atunci cand evalueaza o afacere.

Adauga videoclipuri

Daca o imagine face cat 1.000 de cuvinte, cat valoreaza un videoclip? Inainte am explicat importanta de a permite clientilor sa inteleaga mai bine produsele cu ajutorul imaginilor. Dar un videoclip le ofera intr-adevar o privire mai atenta la tot ceea ce vinzi.

Videoclipurile pot prezenta produsele tale mai bine decat pozele. De fapt, 90% dintre oameni spun ca videoclipurile despre produse sunt utile in timpul procesului de cumparare. 70% dintre marketeri spun ca videoclipurile se convertesc mai mult decat orice alt tip de continut. Dupa vizionarea unui videoclip, 64% dintre consumatori au mai multe sanse sa cumpere un produs. Pentru cei care au un produs un pic mai complex si necesita explicatii suplimentare, adaugarea unei demonstratii despre produs de tipul “cum sa” poate fi foarte utila pentru consumatori.

Creeaza cu atentie descrierile produselor

Aceasta este una dintre greselile mai frecvent prezente in paginile de produs. Totul arata minunat pana la descriere. In timp ce pagina produsului ar trebui sa fie cu siguranta atragatoare vizual, cu fotografii si videoclipuri, trebuie sa ai totusi text pe pagina.

Textul trebuie sa fie relativ scurt. Nimeni nu vrea sa citeasca o descriere lunga. Textul nu trebuie sa fie plictisitor. Stabileste o voce de marca. Trebuie sa-ti cunosti publicul si sa stii ce vrea sa auda. Ideal ar fi ca textul din pagina ta de produs sa fie unic, pentru a putea pozitiona cat mai bine pagina respectiva in rezultatele google. Daca piata ta tinta este cea a profesionistilor de afaceri cu varsta de peste 50 de ani, descrierea ar fi diferita fata de cea folosita pentru o piata de studenti.

Justifica pretul

Strategia de preturi face parte din pagina produsului, deoarece pretul va trebui, evident, sa fie afisat. Aceasta este sansa ta de a-ti justifica pretul si de a arata valoarea produsului.

Descrierea, imaginile, videoclipurile si orice altceva de pe pagina trebuie sa explice exact de ce produsul tau are un pret anume. Acest lucru este valabil mai ales pentru cei care vand produse la un pret mai mare.

Concluzie

Paginile de produse sunt cele mai importante componente ale site-ului tau de comert electronic.

Cand un vizitator al unui site aterizeaza pe una dintre aceste pagini, acesta este la doar cativa pasi de conversie. Trebuie sa te asiguri ca fiecare pagina de produs este optimizata pentru a genera vanzari. Utilizeaza acest ghid ca referinta pentru a te asigura ca paginile tale au toate elementele cruciale necesare.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

shares